Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
419 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 18:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371(480) (2) |
Educație (14306) |
SM ISO690:2012 DASMAN, El-Fahel, ROŞCA, Ludmila. Caracteristicile sistemului educațional din Finlanda: impactul asupra vieții sociale. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2021, nr. 2(20), pp. 9-22. ISSN 1857-4440. DOI: https://doi.org/10.52327/1857-4440.2021.2(20).01 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Relaţii internaţionale. Plus | ||||||
Numărul 2(20) / 2021 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52327/1857-4440.2021.2(20).01 | ||||||
CZU: 371(480) | ||||||
Pag. 9-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol autorii pun în evidență realizările sistemului educațional finlandez, cel mai reușit, la moment, din toate statele lumii. Semnificația practică a cercetării pentru instituțiile responsabile de educație în Republica Moldova și Israel, despre activitatea cărora autorii sunt informați, este majoră, deoarece, în ambele state avem probleme importante cu reformarea sistemului educațional, cu elaborarea și implementarea planurilor noi de învățământ. Autorii reies din teza despre aplicarea în practică a principiului continuității învățării, asimilării complete a informațiilor despre domeniile cercetate. Într-un mod original acest principiu este realizat în Finlanda. În concluzie, autorii menționează: țara cu un nivel ridicat de dezvoltare economică, cu o economie deschisă incluziunii, se deosebește printr-un nivel de educație, un nivel tehnologic mai înalt. Într-o astfel de țară populația beneficiază de infrastructuri avansate, o diversitate de servicii calitative, viață lungă și natalitate scăzută. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, sistem educaţional, Finlanda, Israel, Republica Moldova |
||||||
|