Valorificarea artei populare a Republicii Molodva în sistemul modern de educație
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
280 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 15:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
745(478):37.01 (1)
Desen. Design. Artă aplicată și meserii de artă (336)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3905)
SM ISO690:2012
BÎZGU, Tatiana. Valorificarea artei populare a Republicii Molodva în sistemul modern de educație. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: în cercetare şi educaţie, Ed. 6, 30 noiembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2021, Editia 6, p. 12. ISBN 978-9975-3513-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea patrimoniului etnocultural
Editia 6, 2021
Conferința "Valorificarea patrimoniului etnocultural în cercetare şi educaţie"
6, Chişinău, Moldova, 30 noiembrie 2021

Valorificarea artei populare a Republicii Molodva în sistemul modern de educație

CZU: 745(478):37.01

Pag. 12-12

Bîzgu Tatiana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2021


Rezumat

În secolul XXI – secolul schimbărilor inovatoare și al dialogului culturilor, sistemul de învățământ trece prin schimbări importante. Arta populară a țării noastre are o diversitate bogată de tehnici, tehnologii și materiale. Arta și tradițiile populare au un potențial pedagogic enorm și contribuie la dezvăluirea bogăției patrimoniului etnocultural de către elevi, dezvoltă simțul frumuseții, armoniei și gândirii imaginative. Alături de tehnologiile pedagogice generale, este necesar să se includă noi mijloace și metode de predare eficiente în procesul de învățare. În activitățile profesorului, acțiunile privind organizarea activității cognitive ar trebui să joace rolul maxim: o varietate de materiale ilustrative, modele multimedia și interactive, ca rezultat procesul de învățare poate să fie transferat la un nivel înalt. De exemplu studierea meșteșugurilor tradiționale în cadrul lecțiilor actuale de educație tehnologică, prevede o serie de etape: lucru cu materiale informative, inclusiv text, diagrame, schițe etc.; însușirea metodelor tehnologice și rezolvarea sarcinilor creative (începând de la cele mai simple și complicând treptat aceste sarcini pentru a ajunge la realizarea întregului proiect). În societatea modernă, se pun cerințe speciale pentru specialiștii din domeniul educației, deoarece ei sunt purtătorii moștenirii culturale a poporului lor, precum și transmițătorii culturii etnice și ai moștenirii culturale a lumii. Cunoașterea patrimoniului cultural este factorul care ar umple golul în educația spirituală și morală a tinerilor, precum și în păstrarea diversității culturale a lumii. Pedagogii ar trebui să folosească o gamă largă a mijloacelor necesare pentru a ajuta tineretului să se dezvolte multilateral. De asemenea, studiul meșteșugurilor și tradițiilor de artă populară deschide în fața generațiilor noi o lume bogată a culturii estetice și spirituale.

Cuvinte-cheie
meşteşuguri, tradiţii, cultura etnică, artă populară, educaţie.