Articolul precedent |
Articolul urmator |
285 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-09 15:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.97.021(478) (1) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Păpușile Galinei Molotov: pasiune și profesionalism. In: Valorificarea artelor plastice și arhitecturii naționale - un imperativ al vremii, 25 noiembrie 2021, Chisinau. Chişinău: Fox Trading SRL)., 2021, p. 31. ISBN 978-9975-3513-8-6.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea artelor plastice și arhitecturii naționale - un imperativ al vremii 2021 | ||||||
Conferința "Valorificarea artelor plastice și arhitecturii naționale - un imperativ al vremii" Chisinau, Moldova, 25 noiembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.97.021(478) | ||||||
Pag. 31-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Universul teatrului de păpuși din Republica Moldova s-a schimbat vădit odată cu venirea în teatru a cuplului Galina Molotov și Vladimir Cantor. Cei doi pictori-scenografi au reușit să confere spectacolului de păpuși o altă viziune estetică. Pe parcursul a cinci decenii, anume Galina Molotov a creat imaginea sutelor de păpuși-personaje din spectacolele montate atât în teatrele din țară, precum Teatrul Republican de Păpuși „Licurici” (Principesa mofturoasă, Dănilă Prepeleac, La porunca știucii, Crocodilul Ghena și prietenii săi, Buratino, Gelsomino în țara minciunoșilor ș.a.), Teatrul televizat „Prichindel” (La izvor, Cenușăreasa, Cozeta ș.a.), Teatrul Municipal de Păpuși „Guguță” (Hârzobul, Pasărea pre limba ei piere, Lampa fermecată a lui Aladin ș.a.), Teatrul Național ”Eugene Ionesco” (Jeanne și Focul), cât și peste hotarele țării, în teatrele Le Théâtre du Midi (În jurul lumii în 80 de zile), Theatre dʼavant-garde (Lusy), Teatrul contemporan „Lucernaire” (Omul elefant), Teatrul-studio „Albatros” (Răpirea Europei) din Franța. Și în fiecare teatru, Galina Molotov și-a lăsat prin păpușile create dragostea sa pentru artă și o părticică din suflet. Păpușile ei reprezintă o lume aparte. Chiar și personajele negative, care-și poartă pecetea caracterului în chip, au ceva atractiv. Or, fiecare păpușă nu doar că își are caracterul său, dar și originea sa. Chiar de la primele linii ale schiței se conturează viitorul caracter. Păpușa a devenit un alter ego al pictoriței și mereu balansa între profesie și pasiune. G. Molotov a reușit să-și facă din pasiune o profesie și profesia s-o transforme în pasiune. Ne vom axa în mod special pe activitatea Galinei Molotov în Teatrul Municipal de Păpuși „Guguță”, punând în valoare rolul pictorului-scenograf implicat în spectacolele create în stil național. |
||||||
Cuvinte-cheie teatru, spectacol, pictor-scenograf, păpuși, profesie. |
||||||
|