Competențele cadrului didactic în afinitate cu standardele educaționale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
517 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-31 14:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091+371+14 (1)
Organizarea instruirii (533)
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (98)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢĂ, Viorica, CIUNTU, Rita. Competențele cadrului didactic în afinitate cu standardele educaționale. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 58-65. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p58-65
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Competențele cadrului didactic în afinitate cu standardele educaționale

Teacher staff competencies in affinityeducational standards.

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p58-65
CZU: 37.091+371+14

Pag. 58-65

Adăscăliţă Viorica1, Ciuntu Rita21
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Liceul Teoretic ,,Liviu Rebreanu”
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Sistemul educațional se afl ă într-o continuă schimbare și evoluare ascendentă. În scopul ridicării calității educaționale, cadrul didactic este mereu implicat în dezvoltarea competențelor în practica profesională pentru a corespude standardelor. Standardele sunt declaraţii generale care specifi că calitatea învăţământului din întregul sistem educațional. Standardele sunt propuse cadrului didactic în calitate de fl ux de intrare în realizarea procesului de învăţământ La validarea standardele la noi în țară au participat experţi naţionali şi internaţionali din peste 20 de instituţii. Învăţământul este un domeniu mobil, iar principalul factor al schimbarii în domeniul învăţământului este personalitatea profesorului. Un rol important în realizarea cu succes a procesului educaționar îl are aptitudinile generale și speciale ale cadrului didactic.

The educational system is constantly changing and evolving. In order to enhance the quality of education, the teacher is always involved in the development of his skills within professional practice to meet the standards. Standards are general statements that specify the quality of education throughout the educational system. The standards are proposed to the teacher as an input fl ow in the realization of the educational process. National and international experts from over 20 institutions contributed to the validation of the standards in our country. Education is a mobile fi eld, and the main factor of change in education is the personality of the teacher. The general and special skills of the teacher play an important role in the successful realization of the educational process.

Cuvinte-cheie
Calitatea în educaţie, competenţă profesională a cadrului didactic, aptitudini generale,

quality in education, professional competence of the teaching staff, general skills