Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
392 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-12 21:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.44.071.1(479.22) (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 DOLIDZE, Zviad. The Georgian period of the filmmaker Otar Ioseliani. In: Arta , 2021, nr. 2(AAV), pp. 74-81. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2021 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2021.30-2.11 | ||||||
CZU: 791.44.071.1(479.22) | ||||||
Pag. 74-81 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Creația regizorului Otar Ioseliani are un rol semnificativ în evoluția artei cinematografice georgiene. Începând cu anii ʼ50, Ioseliani activează în RSS Georgia, iar din anii ʼ80, grație unor circumstanțe ideologice, își continuă activitatea sa de cineast în Franța. Ioseliani s-a impus printr-un stil aparte în depistarea și exprimarea cinematografică a părților negative ale vieții cotidiene. De aceea majoritatea filmelor sale nu erau acceptate de critica de film sovietică, aclamându-le ca lucrări negative, ce nu se potriveau realității și stilului sovietic de viață. Acele lucrări corespundeau mai mult condițiilor realismului critic decât realismului socialist – dogma regimului totalitar. Drept argumente la aceste idei vor servi analiza (tematică, fondul ideatic, modalitatea de expresie cinematografică ș.a.) filmelor lui Otar Ioseliani din perioada georgiană, începând cu lucrarea de licență Acuarela (1958) și continuând cu filmele devenite cunoscute de publicul larg: Noiembrie, Ultima frunză, Pastorala, A fost odată o mierlă. |
||||||
Cuvinte-cheie Otar Ioseliani, perioada georgiană, realism socialist, stil regizoral, expresie cinematografică, Otar Ioseliani, Georgian period, socialist realism, directorial style, cinematic expression |
||||||
|