Eugeniu Coșeriu despre „cunoașterea lucrurilor” și didactica limbii române
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
377 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-17 15:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.135.1’276.6:61+37.02:811.135.1’243 (1)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
Științe medicale. Medicină (10970)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
SM ISO690:2012
MINCU, Eugenia. Eugeniu Coșeriu despre „cunoașterea lucrurilor” și didactica limbii române. In: Limbă Literatură Folclor, 2021, nr. 2, pp. 5-14. ISSN 2587-3881. DOI: https://doi.org/10.52505/llf.2021.2.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Limbă Literatură Folclor
Numărul 2 / 2021 / ISSN 2587-3881

Eugeniu Coșeriu despre „cunoașterea lucrurilor” și didactica limbii române

DOI: https://doi.org/10.52505/llf.2021.2.01
CZU: 811.135.1’276.6:61+37.02:811.135.1’243

Pag. 5-14

Mincu Eugenia
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2021


Rezumat

Prezentul articol și-a propus o abordare nouă a procesului de studiere a limbii române, limbă nematernă, pornind de la teoria coșeriană, potrivit căreia pentru a cunoaşte limbajul este necesar a cunoaşte nu doar limba, ci şi „lucrurile” desemnate, fapt care individualizează limbajul medical și comunicarea medicală. Procesul didactic presupune suscitarea interesului şi cultivarea respectului pentru limba română, sporirea nivelului de motivare în studierea terminologiei medicale în limba română, punerea în valoare a personalităţii studentului şi a personalității profesorului etc.

The aim of this article is to present a new approach to the process of studying the Romanian language, non-native language, starting from the Coserian theory, according to which to know the language it is necessary to know not only the language, but also the designated “things” , which individualizes medical language and medical communication. The didactic process involves arousing interest and cultivating respect for the Romanian language, increasing the level of motivation in studying medical terminology in Romanian, highlighting the personality of the student and the personality of the teacher etc.

Cuvinte-cheie
eoria coșeriană, limba română, medicină, dimensiuni lingvistico-terminologice, didactice,

coserian theory, Romanian language, medicine, linguistic-terminological dimensions, didactic