Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1041 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-21 13:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:[004+57] (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156) |
Științe biologice în general (3590) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Iurie. Aplicarea TIC la predarea biologiei. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2011, nr. 2(21), pp. 95-96. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 2(21) / 2011 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046:[004+57] | ||||||
Pag. 95-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Are we aware or not, but using IT, actually there is not a problem to find almost any relevant information, especially related to pre-university education field. Up to 90 % of questioned Lyceum’s students have no problem to locate and access any desired information. Therefore, is just right time to shift up commonly used teaching approaches from simply “providing information” toward using of wide-accessible education resources for designing and conducting of “self-education” development. Practice of using IT in Biology teaching at Lyceum of Academy of Science of Moldova denotes that in this case, range of additional collateral goals can be achieved, including: use of foreign language, self-education, IT literacy, analytical thinking, presentation skills, self-confidence etc. |
||||||
|