Articolul precedent |
Articolul urmator |
367 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-11-06 13:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
657:331.36 (2) |
Contabilitate (1079) |
Condiții de lucru, altele decât cele referitoare la salariu (32) |
SM ISO690:2012 CĂPĂŢÎNĂ, Sofia. Importanţa metacogniţiei în formarea profesională continuă. In: Contabilitatea: şi educaţia contabilă în societatea digitală, Ed. 8, 4-5 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2019, Ediția 8, pp. 63-65. ISBN 978-9975-127-67-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Contabilitatea Ediția 8, 2019 |
||||||||
Conferința "Contabilitatea şi educaţia contabilă în societatea digitală" 8, Chişinău, Moldova, 4-5 aprilie 2019 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 657:331.36 | ||||||||
JEL: M 41 | ||||||||
Pag. 63-65 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Recent researches target both theoretical approach of the metacognition concept aiming at its dimensions’ demarcation, as well as the practical one in which the benefits of the development of metacognition skills specific to certain domains are being assessed. The possibility to know, control and adjust your own cognitive processes assumes developing metacognitive skills and has to pe performed in with the cognitive development, in order to offer the students facilities which encourage an authentic, sustainable and autonomous learning. |
||||||||
Cuvinte-cheie metacognition, teaching, learning, assessment, strategy, shaping |
||||||||
|