Etapele principale ale procesului de îmbunătățire a calității serviciilor medicale în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
338 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 19:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.2:005.6(478) (1)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (873)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
SM ISO690:2012
DRAGOMIR, Lilia. Etapele principale ale procesului de îmbunătățire a calității serviciilor medicale în Republica Moldova. In: Administrarea Publică, 2021, nr. 4(112), pp. 94-99. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.52327/1813-8489.2021.4(112).07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 4(112) / 2021 / ISSN 1813-8489

Etapele principale ale procesului de îmbunătățire a calității serviciilor medicale în Republica Moldova

The main stages of the process of improvement of the medical services in the Republic of Moldova

Основные этапы процесса улучшения медицинских услуг в Республика Молдова

DOI:https://doi.org/10.52327/1813-8489.2021.4(112).07
CZU: 614.2:005.6(478)

Pag. 94-99

Dragomir Lilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2021


Rezumat

The health system of the Republic of Moldova is organized according to the principles of universal access to basic medical services, equity and solidarity in financing medical services both by the state and by citizens through AOAM mechanisms. Compulsory health care means that every person can benefit from quality medical services in order to prevent disease, treatment itself, but also rehabilitation and palliative care. The year 2019 continued to be a challenge for the compulsory health insurance system, both in order to increase access to health services and to improve their quality, having as benchmarks demographic trends, expectations of society and the rapid development of information technologies.

Sistemul de sănătate al Republicii Moldova este organizat conform principiilor de acces universal la serviciile medicale de bază, de echitate şi solidaritate în finanțarea serviciilor medicale atât din partea statului, cât şi din partea cetățenilor prin intermediul mecanismelor AOAM. Asigurarea obligatorie de asistență medicală presupune că fiecare persoană poate beneficia de servicii medicale de calitate în vederea prevenirii bolilor, tratamentului propriu-zis, dar şi reabilitare şi îngrijire paliativă. Anul 2019 a continuat să reprezinte o provocare pentru sistemul de asigurare obligatorie de asistență medicală atât în vederea sporirii accesului la serviciile de sănătate, precum şi privind îmbunătățirea calității acestora, având ca puncte de reper tendințele demografice, aşteptările societății şi dezvoltarea rapidă a tehnologiilor informaționale.

Cuvinte-cheie
measurement process, healthcare services, consumer satisfaction,

proces de măsurare a calităţii, servicii de sănătate, satisfacţia consumatorului