Controlul strategic și obiectivele de afaceri
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
392 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 19:45
SM ISO690:2012
BÎRCĂ, Aliona. Controlul strategic și obiectivele de afaceri. In: Asigurarea viabilității economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condițiile integrării în UE, 16-17 septembrie 2016, Bălți. Bălți: Editura acreditata CNCSIS, 2017, pp. 14-20. ISBN 97 8-606-13-3 6-11 -5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asigurarea viabilității economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condițiile integrării în UE 2017
Conferința "Asigurarea viabilitifii economico-mana geriale pentru dezvoltarea durabill a economiei regionale in conditiile integrlrii in UE"
Bălți, Moldova, 16-17 septembrie 2016

Controlul strategic și obiectivele de afaceri


Pag. 14-20

Bîrcă Aliona
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2021


Rezumat

The role of this article consists in analyzing the main theories of management strategies and examining the dependence on strategic control. The classical approach regarding the strategies of an entity has its roots at Harvard Business School. The strategic policies are the result of managerial strategies and involve establishing the prior general objectives, identifying the key strategic issues and seeking the most appropriate solutions for implementation. Long-term strategic plans are broken down into short and medium term plans and objectives. In turn, the budget is the financial plan of business operations on a particular future period, based on the objectives set. In fact, the budget is a long- , medium- or short-term plan, aiming to support management in achieving objectives. Strategic control helps top management in the governance process in maximizing shareholder wealth, survival and development.

Cuvinte-cheie
managerial strategies, objectiv set, strategic control