Articolul precedent |
Articolul urmator |
490 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-21 19:23 |
SM ISO690:2012 GHEORGHIŢĂ, Maria. Sustenabilitatea și digitalizarea – o nouă paradigmă pentru industria modei. In: Competitiveness and sustainable development : in the context of European integration, Ed. 3, 4-5 noiembrie 2021, Chişinău. Chișinău: 2021, Editia 3, pp. 46-51. ISBN 978-9975-45-739-2 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Competitiveness and sustainable development Editia 3, 2021 |
|||||||
Conferința "Competitiveness and sustainable development " 3, Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2021 | |||||||
|
|||||||
JEL: O33 | |||||||
Pag. 46-51 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Acest articol reflectă atât influența puternică a situației pandemiei COVID-19 asupra industriei modei, cât și oportunitățile de a accelera digitalizarea și de a implementa sustenabilitatea. Industria modei este a doua industrie cea mai afectată de situația pandemică, în ceea ce privește vânzările și profiturile. Chiar dacă în a doua jumătate a anului 2020 situația din această industrie a început să se redreseze atât la nivel european, cât și local, cercetările arată că companiile din industria modei nu vor depăși semnificativ în anii 2021-2022 rezultatele anului 2019. Pentru a asigura creșterea vânzărilor, industria modei trebuie să se adapteze în ceea ce privește schimbările în comportamentul clienților și în lanțurile de aprovizionare. Covid-19 a influențat apariția cererii de design virtual și a cererii personalizate, precum și a comerțului electronic, contribuind la inovație și creșterea eficienței. Această schimbare a început să creeze oportunități de a construi modele de operare mai inteligente, diferențiate în funcție de dorințele clienților, făcându-le astfel mai personalizate pentru fiecare client. Scenariul de recuperare demonstrează o creștere a vânzărilor online de peste 30% în Europa în 2021 comparativ cu 2019. Criza a evidențiat, de asemenea, necesitatea implementării unor modalități de lucru mai durabile și responsabile în toate verigile lanțului valoric. Astfel, durabilitatea și digitalizarea devin o nouă paradigmă pentru industria europeană a modei. Industria modei locale, care este conectată la cea europeană, trebuie să țină cont de această paradigmă pentru a rămâne competitivă. |
|||||||
Cuvinte-cheie industria modei, digitalizare, comert electronic, design virtual, sustenabilitate. |
|||||||
|