Articolul precedent |
Articolul urmator |
311 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-13 13:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1'367.626 (1) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455) |
SM ISO690:2012 CHIPERI, Grigore. Pronumele de întărire: planurile istoric-gramatical, discursiv și didactic. In: Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane, Ed. 2, 20 mai 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 2, pp. 14-18. ISBN 978-9975-76-367-7 (PDF). |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane Ediția 2, 2021 |
||||||
Conferința "Educaţia lingvistică şi literară în contextul dezvoltării valorilor general-umane" 2, Chişinău, Moldova, 20 mai 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 811.135.1'367.626 | ||||||
Pag. 14-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pronumele de întărire (accentuare) s-au constituit în cadrul unei paradigme complexe din cauza formelor lor compuse din doi termeni, ambii variabili. Articolul urmărește evoluția formelor pronominale și a valorilor lor de la cele mai vechi texte scrise în limba română până în secolul al XIX-lea, când se produce o cristalizare a paradigmei sub aspectul păstrat până în actualitate. Dată fiind complexitatea extremă a formelor acestui tip de pronume, la final este abordată și latura didactic-școlară, întrucât elevii trebuie să deprindă variantele corecte ale formelor pronominale pentru a le utiliza în vorbire. |
||||||
Cuvinte-cheie pronume de întărire, adjectiv pronominal, formă gramaticală variabilă și invariabilă, flexiune, grup de cuvinte, atribut, emfază, curriculum., reinforcement pronoun, pronominal adjective, variable and invariable grammatical form, inflection, group of words, attribute, emphasis, curriculum. |
||||||
|