Bunăstarea copiilor din grupul de risc pe timp de pandemie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
597 69
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7 (476)
Psihologie (3390)
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina, SCUTARU, Albina. Bunăstarea copiilor din grupul de risc pe timp de pandemie. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 297-302. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Bunăstarea copiilor din grupul de risc pe timp de pandemie

CZU: 159.922.7

Pag. 297-302

Botnari Valentina, Scutaru Albina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Perturbările provocate de COVID-19 și măsurile aferente de limitare a răspândirii epidemiei afectează copiii, familiile și mediul social per ansamblu. Cercetările și practicile din ultimii ani demonstrează că o familie rezistentă și puternică poate oferi îngrijirea necesară copiilor săi, indiferent de dificultatea cu care se confruntă cât și a factorilor care perturbă habitusul social . Conținutul acestui articol include rezultatele studiului axat pe stabilirea acțiunilor autorităților locale (asistenți sociali, pedagogi) în asigurarea bunăstării copilului pe timp de pandemie prin identificarea activităților principale in care au fost implicați copii și familiile acestora.. Or, acțiunile actanților ce prestează servicii de asistență socială și sprijin educațional în situații sociale precare ar trebui să fie axate pe consolidarea familiei, cu un accent sporit pe dezvoltarea rezilienței la stres, relațiilor și rețelelor de sprijin social, pe conectarea familiilor la resursele disponibile și orientarea către specialiști în cadrul serviciilor universale ( sănătate, educație), servicii specializate (ordine publică, asistență socială), precum și alte resurse ale autorităților publice locale.

Disruptions caused by COVID-19 and related measures to limit the spread of the epidemic affect children, families and the social environment as a whole. Research and practice in recent years show that a resilient and strong family can provide the necessary care for its children, regardless of the difficulty they face and the factors that disrupt the social habit. The content of this article includes the results of the study focused on establishing the actions of local authorities (social workers, pedagogues) in ensuring the welfare of the child during a pandemic by identifying the main activities in which children and their families were involved. and educational support in precarious social situations should be focused on strengthening the family, with an increased emphasis on developing resilience to stress, social support relationships and networks, connecting families to available resources and focusing on specialists in universal services (health, education), specialized services (public order, social assistance), as well as other resources of local public authorities.

Cuvinte-cheie
bunăstare, pandemie, familie, copil,

welfare, pandemic, family, child