Fundamente metodologice ale învăţării limbii române cu elevii şcolii auxiliare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
753 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 11:15
SM ISO690:2012
ROTARU, Maria. Fundamente metodologice ale învăţării limbii române cu elevii şcolii auxiliare . In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2006, nr. 2, pp. 42-46. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2 / 2006 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Fundamente metodologice ale învăţării limbii române cu elevii şcolii auxiliare

Pag. 42-46

Rotaru Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 decembrie 2013


Rezumat

Perturbations that occur at each structural and functional level of the language with children who suffer from mental deficiency vary and influence the whole system of language acquisition at different degrees within this category of children. Language acquisition with mentally disabled children needs following a special methodology based on concepts and research results aimed at the disclosure of both the structure of the mental deficiency and certain specific manifestations. Both of them result from the neuro-physiological processes within the structural and functional levels of the language.