Potenţialul de adaptare al sistemului cardiovascular la copiii de vârstă prescolară – indicator al adaptării școlare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
374 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 10:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
616.12:373.33 (1)
Patologia sistemului circulator, a vaselor sanguine. Tulburări cardiovasculare (975)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
MOŞANU-ŞUPAC, Lora, COŞCODAN, Diana. Potenţialul de adaptare al sistemului cardiovascular la copiii de vârstă prescolară – indicator al adaptării școlare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 153-158. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Potenţialul de adaptare al sistemului cardiovascular la copiii de vârstă prescolară – indicator al adaptării școlare

CZU: 616.12:373.33

Pag. 153-158

Moşanu-Şupac Lora, Coşcodan Diana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

Adaptarea şcolară constituie un obiectiv important al sistemului educaţional, deoarece anume adaptarea are ca scop formarea unei personalităţi cu un status fizic şi psihofiziologic sănătos, determină viitoarele performanţe şcolare ale copilului și integrarea lui în societate. Adaptarea la şcolaritate nu poate fi concepută în afara unui potenţial sporit al adaptării sistemului cardiovascular şi o dezvoltare fizică şi funcţională corespunzătoare vârstei, aceştia fiind printre indicii favorizanţi ai adaptării copilului la şcoala modernă.

Being able to adapt to school is an important objective for the educational system, because it is adaptability that has the goal of forming an individual with a healthy physical and psychophysiological status, and it is also adaptability that determines the future school performance of the child and their integration into society. Adaptability to schooling cannot be conceived without an increased potential of the adaptability of the cardiovascular system and age-appropriate physical and functional development, as these are among the favorable indicators of the child's adaptability to the modern school.

Cuvinte-cheie
adaptare la scoală, copii, potenţial de adaptare, sistem cardiovascular, status fizic, fiziologic și psihic, nivel de adaptare, indici antropometrici,

adaptability to schooling, children, potential of adaptability, , cardiovascular system, physical, physiological and mental status, level of adaptability, anthropometric indicators