Despre competența digitală a cadrelor didactice din învățământul profesional ethnic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
456 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 09:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:004 (109)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4156)
SM ISO690:2012
BRAICOV, Andrei, CORLAT, Sergiu, VEVERIȚĂ, Tatiana. Despre competența digitală a cadrelor didactice din învățământul profesional ethnic. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii, 1-2 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 1, pp. 37-41. ISBN 978-9975-76-361-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2021
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 1-2 octombrie 2021

Despre competența digitală a cadrelor didactice din învățământul profesional ethnic

CZU: 37.016:004

Pag. 37-41

Braicov Andrei, Corlat Sergiu, Veveriță Tatiana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2021


Rezumat

În articol este descrisă competența digitală a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic. Sunt identificate competențele generale și cele specifice, care formează această competență digitală. Autorii sugerează că formarea continuă (în format cu frecvență sau în format la distanță) este cea mai rapidă și eficientă modalitate de creștere a competenței menționate. Sunt recomandate mijloace de învățare (logistice și digitale) și metode interactiv-participative care susțin formarea continuă privind dezvoltarea competenței digitale a cadrelor didactice din învățământul profesional tehnic.

The article describes the digital competence of teachers from technical vocational education. There are identified the general and specific competencies, which form this digital competency. The authors suggest that the continuing education (distance or f2f learning) is the fastest and most effective way to increase this competence. There are recommended the learning tools (logistics and digital) and interactive-participatory methods, which support the continuous training on the increasing of digital competence of teachers from technical vocational education.

Cuvinte-cheie
competenţă digitală, Învăţământul profesional tehnic, metode interactiv-participative,

digital competence, technical vocational education, interactive-participatory methods