Imaginarul pandemic: reprezentări vizuale ale corpului uman în rețeaua Facebook
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
399 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 16:35
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Daniel. Imaginarul pandemic: reprezentări vizuale ale corpului uman în rețeaua Facebook. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale, Ed. 2, 16 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tehnica-UTM, 2021, Ediția 2, pp. 193-201. ISBN 978-9975-45-703-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale
Ediția 2, 2021
Conferința "Cercetarea, dezvoltarea și inovare din perspectiva eticii globale"
2, Chişinău, Moldova, 16 aprilie 2021

Imaginarul pandemic: reprezentări vizuale ale corpului uman în rețeaua Facebook

Pandemic imaginary: visual representations of the human body on the Facebook network


Pag. 193-201

Ungureanu Daniel
 
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2021


Rezumat

A unique feature of the COVID-19 pandemic is that it has spread very rapidly to every corner of the world. Trying to slow down the spread of the virus, but also forced by circumstances, we all experienced a boost to the online environment. Consequently, the images of the online social media, as artifacts produced through a transformative involvement of bodily and socio-cultural practices, commented on current events, to debate social issues or to support various causes. Starting from the study conducted by Dumitrița Holdiș in 2019 which claims that Romania is a Facebook country, we conducted this study that takes into account the most popular Facebook pages in Romania. Not surprisingly, they belong to the "already-stars" who, from the perspective of the digital environment, can also be categorized as "influencers". The pages of the Media Pro trust were excluded from this study, which focuses more on the operation of the individual and on his own image production than on that of a community. The images were collected using the SocialBakers and Popsters platform.

O caracteristică unică a pandemiei COVID-19 este aceea că a ajuns foarte rapid în fiecare colț al lumii. Încercând să încetinim răspândirea virusului dar și forțați de împrejurări, cu toții am experimentat un impuls către mediul online. În consecință, imaginile mediei de socializare online, ca artefacte produse printr-o implicare a transformativă practicilor corporale și socio-culturale, au comentat evenimentele curente, pentru a dezbate probleme sociale ori pentru a susține diverse cauze. Pornind de la studiul realizat de Dumitrița Holdiș în 2019 care susține că România este o țară Facebook, am realizat acest studiu care ia în calcul cele mai populare pagini de Facebook din România. Nu este surprinzător că acestea aparțin „deja-vedetelor” care, din perspectiva mediului digital, pot fi totodată catalogați ca „influenceri”. Paginile trustului Media Pro au fost excluse din acest studiu care se concentrează mai mult pe modul de operare al individului și pe producția proprie de imagine decât pe cea a unei colectivități. Imaginile au fost colectate cu ajutorul platformei SocialBakers și Popsters.

Cuvinte-cheie
digital culture, attention economy, identity, social media ideology, pandemic, performativity.,

cultură digitală, economia atenției, identitate, ideologia social-media, pandemie, performativitate