Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
381 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-23 17:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374 (353) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 PINTILEI, Nicoleta-Aura. Efectul social al activităților extra-curriculare prin prisma polivalenței beneficiilor antrenate. In: Moldoscopie, 2021, nr. 2(93), pp. 124-131. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.2(93).12 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Moldoscopie | ||||||
Numărul 2(93) / 2021 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.2(93).12 | ||||||
CZU: 374 | ||||||
Pag. 124-131 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În domeniul managementului educațional, activitățile extrașcolare joacă un rol foarte important. În majoritatea școlilor, elevii provin din diferite medii și în ambianța academică formează o comunitate nouă, deosebită. Iar activitățile extra-curriculare îl ajută pe elev să se integreze în colectiv mai ușor. Crearea unor abilități specifice în cadrul activităților respective, în special a celei de a face față rapid eventualelor provocări, este un lucru important pentru elevi, care într-un astfel de mediu informal se simt mai relaxați decât în timpul orelor de curs. Iar posibilitatea înaltă de diversificare pe care o comportă activitățile extrașcolare are potențial sporit pentru a aduce beneficii de-a lungul vieții actualilor elevi. Actualitatea cercetării derivă din faptul că elevii de liceu trebuie să fie pregătiți pentru a-și direcționa propria învățare și dezvoltare, iar activitățile extra-curriculare contribuie important la acest proces. Reieșind din această realitate, autorul și-a propus drept scop elucidarea esenței activităților extrașcolare și analiza beneficiilor pe care le aduce practicarea acestora pentru elevii implicați, din perspectivă scurtă și de lungă durată. |
||||||
Cuvinte-cheie activitate extra-curriculară, management educaţional, abilităţi, reuşită şcolară, beneficii, extracurricular activity, educational management, skills, school success, benefits, activité parascolaire, gestion éducative, compétences, réussite scolaire, avantages, внеучебная деятельность, управление образованием, навыки, успехи в школе, преимущества. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.52388/1812-2566.2021.2(93).12</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Pintilei, N.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Efectul social al activităților extra-curriculare prin prisma polivalenței beneficiilor antrenate</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2021</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1812-2566</relatedIdentifier> <subjects> <subject>activitate extra-curriculară</subject> <subject>management educaţional</subject> <subject>abilităţi</subject> <subject>reuşită şcolară</subject> <subject>beneficii</subject> <subject>extracurricular activity</subject> <subject>educational management</subject> <subject>skills</subject> <subject>school success</subject> <subject>benefits</subject> <subject>activité parascolaire</subject> <subject>gestion éducative</subject> <subject>compétences</subject> <subject>réussite scolaire</subject> <subject>avantages</subject> <subject>внеучебная деятельность</subject> <subject>управление образованием</subject> <subject>навыки</subject> <subject>успехи в школе</subject> <subject>преимущества.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>374</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2021-11-22</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În domeniul managementului educațional, activitățile extrașcolare joacă un rol foarte important. În majoritatea școlilor, elevii provin din diferite medii și în ambianța academică formează o comunitate nouă, deosebită. Iar activitățile extra-curriculare îl ajută pe elev să se integreze în colectiv mai ușor. Crearea unor abilități specifice în cadrul activităților respective, în special a celei de a face față rapid eventualelor provocări, este un lucru important pentru elevi, care într-un astfel de mediu informal se simt mai relaxați decât în timpul orelor de curs. Iar posibilitatea înaltă de diversificare pe care o comportă activitățile extrașcolare are potențial sporit pentru a aduce beneficii de-a lungul vieții actualilor elevi. Actualitatea cercetării derivă din faptul că elevii de liceu trebuie să fie pregătiți pentru a-și direcționa propria învățare și dezvoltare, iar activitățile extra-curriculare contribuie important la acest proces. Reieșind din această realitate, autorul și-a propus drept scop elucidarea esenței activităților extrașcolare și analiza beneficiilor pe care le aduce practicarea acestora pentru elevii implicați, din perspectivă scurtă și de lungă durată.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>In the field of educational management, extracurricular activities play a very important role. In most schools, pupils come from different backgrounds and in the academic environment they form a new, special community. And extra-curricular activities help the pupils to integrate into the team more easily. Creating specific skills in those activities, especially coping quickly with potential challenges, is important for pupils who feel more relaxed in such an informal environment than during class. And the high possibility of diversification that extracurricular activities entails has increased potential to bring benefits throughout the lives of current pupils. The topicality of the research derives from the fact that high school pupils must be prepared to direct their own learning and development, and extracurricular activities contribute significantly to this process. Based on this reality, the author aimed to elucidate the essence of extracurricular activities and analyze the benefits that their practice brings to the students involved, from a short and long-term perspective</p></description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'><p>Dans le domaine de la gestion éducative, les activités parascolaires jouent un rôle très important. Dans la plupart des écoles, les élèves viennent d’horizons différents et dans l’environnement académique, ils forment une nouvelle communauté spéciale. Et les activités parascolaires aident l’étudiant à s’intégrer plus facilement au collectif. Créer des compétences spécifiques au sein des activités concernées, en particulier pour faire face rapidement à d’éventuels défis, est important pour les élèves qui, dans un environnement aussi informel, se sentent plus détendus que pendant les heures de classe. Et la forte possibilité de diversification qu’impliquent les activités parascolaires a un potentiel accru d’avantages tout au long de la vie des étudiants actuels. La rapidité de la recherche découle du fait que les lycéens doivent être prêts à diriger leur propre apprentissage et leur développement, et que les activités parascolaires contribuent de manière significative à ce processus. Sur la base de cette réalité, l’auteur a cherché à élucider l’essence des activités parascolaires et à analyser les avantages de les pratiquer pour les étudiants impliqués, dans une perspective à court et à long terme</p></description> <description xml:lang='ru' descriptionType='Abstract'><p>В сфере управления образованием весьма важную роль играет внеучебная деятельность. В большинстве школ учащиеся имеют разное происхождение, и в академической среде они образуют новое, особенное сообщество. А внеклассные занятия помогают учащемуся легче интегрироваться в коллектив. Формирование определенных навыков в этой деятельности, особенно быстрого решения потенциальных проблем, важно для учащихся, которые чувствуют себя более раскованными в неформальной обстановке, нежели во время занятий. А высокий потенциал для диверсификации внеклассных занятий увеличил потенциал для того, чтобы приносить пользу нынешним студентам на протяжении всей жизни. Актуальность исследования обусловлена тем, что старшеклассники должны быть готовы к самостоятельному обучению и развитию, а внеклассные занятия вносят в этот процесс существенный вклад. Основываясь на этой реальности, автор стремился прояснить суть этого исследования, чтобы выяснить сущность внеклассных зан</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>