Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
528 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-04 13:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (72) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013) |
SM ISO690:2012 RAILEAN, Elena. Managementul metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul preuniversitar. studiu sociologic analitic. In: Moldoscopie, 2021, nr. 2(93), pp. 113-123. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.2(93).11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Moldoscopie | ||||||
Numărul 2(93) / 2021 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2021.2(93).11 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 113-123 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Impactul ireversibil al provocărilor și/sau schimbărilor societale asupra comportamentului individual și social necesită noi căi de predare, învățare și evaluare. Aceste metode implică metacogniția și strategiile de învățare cu succes într-un tandem al strategiei profesorului și tacticii elevilor. Deosebirea dintre cogniție (implică mecanismul cognitiv al activităților și proceselor mintale setat în baza obiectivelor prestabilite) și metacogniție (controlul realizării obiectivelor) indică spre problema cercetării stabilizată în scopul articolului: studiul managementului metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul pre-universitar. Metodologia cercetării este axată pe analiza delimitărilor metasistemice cu Google Books Ngram Viewer în baza articolelor publicate online. Cercetarea scopului ne permite a afirma - a) metacogniția constituie o dimensiune a cogniției “constituită” în rezultatul controlului permanent al cogniției, b) capacitățile metacognitive trebuie identificare și dezvoltate începând cu etapa preșcolară și c) la etapa școlară este important a observa și atenua formarea stratagemelor. Concluzia cercetării se referă la actualitatea și importanța studierii metacogniției la etapa preșcolară și școlară. |
||||||
Cuvinte-cheie metacogniţie, cunoştinţe metacognitive, experiențe metacognitive, strategii metacognitive, capacități metacognitive, strategii de învățare cu succes, metamemorie, metacognition, metacognitive knowledge, metacognitive experiences, metacognitive strategies, metacognitive abilities, successful learning strategies, metamemory, métacognition, connaissances métacognitives, expériences métacognitives, stratégies métacognitives, capacités métacognitives, stratégies d’apprentissage réussies, métamémoire, метапознание, метакогнитивные знания, метакогнитивные переживания, метакогнитивные стратегии, метакогнитивные способности, успешные стратегии обучения, метапамять |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-143029</doi_batch_id> <timestamp>1714003181</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> <registrant>Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Moldoscopie</full_title> <issn media_type='print'>18122566</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <issue>2(93)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Managementul metacogniției și a strategiilor de învățare cu succes în învățământul preuniversitar. studiu sociologic analitic</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Elena</given_name> <surname>Railean</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>113</first_page> <last_page>123</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.52388/1812-2566.2021.2(93).11</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>