Parteneriatele didactice – strategie de predare interdisciplinar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
361 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 13:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:[53+57] (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3915)
Fizică (1735)
Științe biologice în general (3590)
SM ISO690:2012
CÎRJA, Natalia, CLICIUC, Natalia. Parteneriatele didactice – strategie de predare interdisciplinar. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).: Implementarea inter/transdisciplinaritații în procesul de predare-învățare a fizicii și științelor tehnice (concept STEAM). Integrarea STEAM în procesul de studiere a biologiei, chimiei și geografiei, 29-30 octombrie 2021, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021, Vol.2, pp. 137-140. ISBN 978-9975-76-358-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).
Vol.2, 2021
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)."
Chişinău, Moldova, 29-30 octombrie 2021

Parteneriatele didactice – strategie de predare interdisciplinar

CZU: 37.015:[53+57]

Pag. 137-140

Cîrja Natalia, Cliciuc Natalia
 
IP Liceul Teoretic "Budești"
 
 
Disponibil în IBN: 15 noiembrie 2021


Rezumat

Interdisciplinaritatea este un mod de acțiune specific cercetării/investigației științifice care poate fi transferat în domeniul educației oferind profesorului spațiu liber pentru manifestarea prin activități formale și non-formale de învățare. Corelarea cunoştinţelor de la diferitele discipline de învăţământ contribuie substanţial la realizarea educaţiei elevilor, la formarea şi dezvoltarea flexibilităţii gândirii, a capacitaţii lor de a aplica cunoştinţele în practică. Interdisciplinaritatea crește nivelul de interes față de disciplină și motivația pentru cunoaștere și învățare. Predarea interdisciplinară poate fi realizată printr-un parteneriat didactic între doi profesori, la aceeași temă, dar cu tangență în două sau mai multe discipline.

Interdisciplinarity is a specific action mode of scientific research/investigation that can be transferred to the educational domain, offering the teacher the free space to manifest through formal and nonformal learning activities. . Linking acquired knowledge from different subjects contributes essentially to the realization of students’ education, to the development of flexible thinking and also to the skill of the students to apply their knowledge in practice. Interdisciplinarity increases the level of Interest toward the subject and motivation to know and learn. Interdisciplinary approach can be achieved through a didactic partnership between two teachers, having the same topic connecting two or more subjects.

Cuvinte-cheie
parteneriat didactic, fizică, biologie, interdisciplinaritate, predare integrată.,

didactic partnership, physics, biology, interdisciplinarity, integrated teaching.