The influence of screens on children's cognitive capacity and quality of life
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
417 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 06:46
SM ISO690:2012
OLTEANU-PASCAL, Dina, LUPUŞOR, Nadejda, ROTARU, Lilia, LUPUŞOR, Adrian. The influence of screens on children's cognitive capacity and quality of life. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 20-22 octombrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, p. 219. ISBN 978-9975-82-223-7 (PDF)..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2021
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță"
1, Chişinău, Moldova, 20-22 octombrie 2021

The influence of screens on children's cognitive capacity and quality of life

Influența ecranelor asupra capacității cognitive și calității vieții la copii


Pag. 219-219

Olteanu-Pascal Dina1, Lupuşor Nadejda12, Rotaru Lilia12, Lupuşor Adrian1
 
1 ”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy,
2 Diomid Gherman Institute of Neurology and Neurosurgery
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2021


Rezumat

Background. Children in the 21st century comprise one of the largest consumer groups of technology. And this finding has caused a lot of attention to the impact of technology on children's brains and their socio-emotional, cognitive and physical development. Objective of the study. The aim of this research focuses on the role of screen light on cognitive function, including mechanisms through which aberrant light exposure affects the quality of life in children. Material and Methods. Our study included a group of 80 school children: 47 girls (58.75%) and 33 boys (41.25%) aged 8 to 12 years ( mean 9 , 4 ± DS 1.2 years). The children's parents were questioned by the Pediatric Quality of Life (PedsQL), questions regarding the use of media devices by children. Results. The average duration of use of screens by children is 4-5 hours/day, 87.5% exceeding the recommended duration (<2 hours / day). According to the PedsQL questionnaire, the longer the use of screens (> 2 hours / day), the more the children's cognitive abilities suffer (p = 0.02), they have attention problems (p = 0.01) and reported physical function disorders (p = 0.01). Also, children who use screens> 2 hours / day in the last month are sadder and more depressed, compared to those who stay <2 hours / day in front of screens (p = 0.9). Conclusion. The duration of using electronic technologies / 24h is associated with problems related to school activities, cognitive abilities and attention problems in children. Also, associations were found between the duration of use DT / 24h and the child's physical functions.

Introducere. Copiii secolului XXI sunt cei mai activi consumatori de tehnologie. Iar această constatare a stârnit multă atenție cu privire la impactul tehnologiei asupra creierului copiilor și asupra dezvoltării lor socio-emoționale, cognitive și fizice. Scopul lucrării. Scopul prezentei cercetări este de a explora impactul „consumului de ecrane” asupra funcției cognitive, inclusiv mecanismele prin care expunerea la lumina strălucitoare afectează calitatea vieții la copii. Material și Metode. Material de studiu a servit un lot de 80 de elevi: 47 fete (58,75 %) și 33 băieți (41,25 %) cu vârsta cuprinsă între 8 și 12 ani, vârsta medie de 9,4±DS 1,2 ani. Părinții copiilor au fost interogați conform Chestionarul cu privire la calitatea vieții (PedsQl), completat cu întrebări referitoare la utilizarea dispozitivelor media de către copii. Rezultate. Durata medie de utilizare a ecranelor de către copii este de 4-5 ore pe zi, 87,5% depășind durata „maxim-admisibilă” (< 2 ore/zi) recomandată. Conform chestionarului PedsQL, cu cât durata utilizării ecranelor crește (> 2 ore/zi), cu atât mai mult suferă capacitățile cognitive ale copiilor (p=0,02), aceștia întâmpină probleme de atenție (p=0,01) și au raportat tulburări ale funcției fizice (p=0,01). De asemenea, copiii ce folosesc ecranele > 2 ore/zi, în ultima lună sunt mai triști și mai abătuți, comparativ cu cei ce stau < 2 ore/zi în fața ecranelor (p=0,9). Concluzii. Durata utilizării tehnologiilor electronice/24h se asociază cu problemele legate de activitățile școlare, de capacitățile cognitive și de probleme de atenție la copii. Totodată, s-a constatat o legătură între durata utilizării DT/24h și funcțiile fizice ale copilului

Cuvinte-cheie
screens, cognition, light,

ecrane, cogniţie, lumină