Articolul precedent |
Articolul urmator |
334 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-24 13:35 |
SM ISO690:2012 MARAVELA, Doina-Laurenția, GOLUBIŢCHI, Silvia. Abordări conceptuale ale interdisciplinarității în contextul instruirii elevilor din gimnaziu. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 1, Vol.5, pp. 47-56. ISBN 978-9975-76-350-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane Ediția 1, Vol.5, 2021 |
|||||
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021 | |||||
|
|||||
Pag. 47-56 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Interdisciplinaritatea este un concept actual în învățământul modern, care presupune proiectarea și organizarea proceselor didactice în viziune interdisciplinară, fie prin corelații obligatorii și minimale, prevăzute de programele școlare sau impuse de logica predării noilor cunoștințe, fie prin conexiuni disciplinare sistematice și elaborate. Se poate realiza intrasistemic și intersistemic, îndeplinind funcție de selecție și funcție integratoare. În predarea-învățarea interdisciplinară, profesorul trebuie să proiecteze strategii didactice care să-i permită elevului să realizeze conexiunile dintre discipline, să fie capabil să transfere cunoștințe, deprinderi, competențe dobândite în cadrul diferitelor domenii de instruire, pentru formarea unei imagini unitare a realității și a unei gândiri integratoare. |
|||||
Cuvinte-cheie interdisciplinaritate, discipline, competențe, curriculum integrat, funcțiile interdisciplinarității |
|||||
|