Complexitatea educațională a principiului integralității
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
333 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 18:49
SM ISO690:2012
PETROVSCHI, Nina. Complexitatea educațională a principiului integralității. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.4, pp. 245-254. ISBN 978-9975-76-349-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.4, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Complexitatea educațională a principiului integralității


Pag. 245-254

Petrovschi Nina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2021


Rezumat

In the article it is analyzed the phenomenon of school learning, in relation to that of integration, which situates the learning process in the global perspective of knowledge, develops new skills to perceive new relationships, builds an integrative environment in which students meaningfully relate school experiences and shapes its freedom of action. In this new context, integrity is relevant in the approach from various perspectives, to emphasize the formation of lasting values, attitudes and skills, to transform learning into a process with sustainable and effective results.

Cuvinte-cheie
integration, integration, Integrated learning, principle of integrity