Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
359 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-20 10:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Învățarea altfel . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 93-96. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595382 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5595382 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 93-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Învățarea altfel definește, la nivel de concept operațional, o realitate construită special în teoria generală a instruirii (didactica generală), cu aplicații multiple în „didactica științei”, fundamentată epistemologic și psihologic. Definirea și analiza pe criterii epistemologice viabile implică raportarea la sfera de referință, la funcția generală și la structura de bază, angajate în mod obiectiv. Sfera de referință poate fi delimitată în interiorul unui alt concept pedagogic operațional, „Școala altfel”, definit în teoria generală a educației și în managementul organizației școlare. Funcția generală asumată, în mod obiectiv, vizează realizarea unor modele de învățare alternative, fundamentate epistemologic și psihologic. Structura de bază include operațiile logice, fundamentale și instrumentale, plasate în raporturi de interdependență specială în procesul didactic de receptare-asimilare-interiorizare a cunoștințelor de bază, predate organizat (formal și nonformal) sau percepute experiențial, în context informal. Modelele alternative care tind spre învățarea altfel sunt preluate din teoriile contemporane ale învățării în condițiile în care este posibil un nou cadru cuprinzător pentru o instruire eficientă, transpus didactic prin „învățarea vizibilă”, argumentată didactic la nivel de ghid pentru profesori. |
||||||
Cuvinte-cheie învățarea altfel, teoriile constructiviste ale învățării, învățarea bazată pe înțelegere cuprinzătoare, modelul pedagogic al învățării vizibile, modelul de proiect curricular cuprinzător, learning ‘otherwise’, constructivist theories of learning, learning based on comprehensive understanding, the pedagogical model of visible learning, the comprehensive curricular project model |
||||||
|