Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
375 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 09:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:811.135.1 (2) |
Organizarea instruirii (523) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Strategii alternative de lucru cu termenii științifici (pe aria curriculară Limbă și comunicare). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 49-53. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595380 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595380 | |||||||
CZU: 37.091:811.135.1 | |||||||
Pag. 49-53 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Asimilarea termenilor științifici și încadrarea lor în vocabularul activ al elevului este un obiectiv urmărit insistent la toate disciplinele. Terminologia ariei Limbă și comunicare include zeci de lexeme și sintagme, definite, uneori exemplificate și utilizate în formularea sarcinilor didactice, în probele de evaluare. Disciplina școlară Limba și literatura română, ca limbă de instruire, introduce în clasele de gimnaziu câteva sute de termeni, pe care îi oferă cu definiție și uneori cu exemple adiacente. Demersul didactic deseori se limitează la memorarea și reproducerea definițiilor. Alternativa la acest demers ar fi definirea în baza modelului Frayer, încadrarea termenilor în sistem, insistența pe adjectivele din îmbinările terminologice, analiza transdisciplinară a termenilor. |
|||||||
Cuvinte-cheie aria curriculară Limbă și comunicare, termen științific, definiţie, sistem, modelul Frayer, Language and Communication curricular area, scientific term, definition, system, the Frayer model |
|||||||
|