Strategii alternative de lucru cu termenii științifici (pe aria curriculară Limbă și comunicare)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
375 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 09:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:811.135.1 (2)
Organizarea instruirii (523)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Strategii alternative de lucru cu termenii științifici (pe aria curriculară Limbă și comunicare). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 49-53. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595380
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455

Strategii alternative de lucru cu termenii științifici (pe aria curriculară Limbă și comunicare)

Alternative Strategies for Working with Scientific Terminology (in the Language and Communication Curricular Area

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595380
CZU: 37.091:811.135.1

Pag. 49-53

Cosovan Olga
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

Asimilarea termenilor științifici și încadrarea lor în vocabularul activ al elevului este un obiectiv urmărit insistent la toate disciplinele. Terminologia ariei Limbă și comunicare include zeci de lexeme și sintagme, definite, uneori exemplificate și utilizate în formularea sarcinilor didactice, în probele de evaluare. Disciplina școlară Limba și literatura română, ca limbă de instruire, introduce în clasele de gimnaziu câteva sute de termeni, pe care îi oferă cu definiție și uneori cu exemple adiacente. Demersul didactic deseori se limitează la memorarea și reproducerea definițiilor. Alternativa la acest demers ar fi definirea în baza modelului Frayer, încadrarea termenilor în sistem, insistența pe adjectivele din îmbinările terminologice, analiza transdisciplinară a termenilor.

The assimilation of scientific terminology and its insertion in the students’ active vocabulary is an insistently pursued objective for any school subject. For the Language and Communication curricular area, the relevant terminology is comprised of dozens of words and phrases, which are defined (sometimes with examples) and used in formulating learning and assessment tasks. Over the gymnasium stage the school subject Romanian Language and Literature (as language of instruction) introduces the students to several hundred terms, which come with definitions and occasionally with attached examples. However, in teaching practice the students will often be required to merely memorize the terms and reproduce the definitions. We suggest such alternative approaches as creating definitions based on the Frayer model, inserting the terms in a system, insisting on adjectives in terminological phrases, and analyzing the terms from a transdisciplinary perspective.

Cuvinte-cheie
aria curriculară Limbă și comunicare, termen științific, definiţie, sistem, modelul Frayer,

Language and Communication curricular area, scientific term, definition, system, the Frayer model