Evoluţia reglementării juridice internaţionale a navigaţiei aeriene civile (partea II)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
350 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 23:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.9 (150)
Drept internațional privat. Conflictul (147)
SM ISO690:2012
CAUIA, Alexandru, BRIA, Feodor. Evoluţia reglementării juridice internaţionale a navigaţiei aeriene civile (partea II). In: Studii Juridice Universitare, 2021, nr. 1, pp. 20-31. ISSN 1857-4122. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5639365
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii Juridice Universitare
Numărul 1 / 2021 / ISSN 1857-4122

Evoluţia reglementării juridice internaţionale a navigaţiei aeriene civile (partea II)

Evolution of International Legal Regulations For Civil Air Navigation (part II)

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5639365
CZU: 341.9

Pag. 20-31

Cauia Alexandru, Bria Feodor
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

We would like to highlight in the second part of the article the most important elements of civil aviation development process by identifying the social, economic and political conditions that generated the severe confrontation of the USA and the EU states members and the litigation related to the regulation of the field between the state sovereignty principle on the air space and the air freedoms. There are also revealed the main stages and the legal instruments strengthening the common position of the EU states members in order to exploit the air space and to provide a secure and efficient mean of transport, which may meet the daily needs specific to the 21st century.

În această a doua parte a articolului ne propunem să evidențiem cele mai importante elemente ale procesului de dezvoltare a aviației civile prin identificarea condițiilor sociale, economice și politice care au generat confruntarea dură dintre SUA și statele membre ale Uniunii Europene, precum și disputa juridică pentru reglementarea domeniului dintre principiul suveranității statelor asupra spațiului aerian și libertățile aerului. De asemenea sunt reflectate principalele etape și instrumente juridice de consolidare a poziției comune a statelor membre ale Uniunii Europene în vederea exploatării spațiului aerian în scopul asigurării unui transport sigur și eficient care ar satisface necesitățile cotidianului specific secolului XXI.

Cuvinte-cheie
Charter companies, Bermuda Agreements, “Open sky” Agreements, international air law,

Companiile charter, Acordurile Bermude, Acorduri de „cer deschis“, dreptul internaţional aerian