Particularități interpretative ale romanței Pe lângă plopii fără soț...: abordare comparată
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
404 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-18 02:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
784.3:781.68 (3)
Muzică vocală (287)
SM ISO690:2012
VALUTA-CIOINAC, Diana. Particularități interpretative ale romanței Pe lângă plopii fără soț...: abordare comparată. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 3(40), pp. 122-129. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(40) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Particularități interpretative ale romanței Pe lângă plopii fără soț...: abordare comparată

Interpretative particularities of the romance Pe lângă plopii fără soț...: comparative approach

CZU: 784.3:781.68

Pag. 122-129

Valuta-Cioinac Diana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2021


Rezumat

Ne propunem în acest articol să punctăm câteva direcții importante în dezvăluirea particularităților structurale și de execuție ale romanței populare urbane românești în baza analizei comparate a diferitor versiuni interpretative ale lucrării Pe lângă plopii fără soț... – Maria Bieșu, Mihai Munteanu, Gheorghe Sărac, Traian Uilecan, Maria Răducanu, Alexandru Arșinel. În acest sens, vom efectua analiza prin prisma conținutului muzical-poetic, scoaterii în evidență a elementelor definitorii, atât interpretative cât și de conținut, precum și prin dezvăluirea relației dintre partida vocală și acompaniamentul orchestral

In this article, we aim to point out some important directions in revealing the structural and execution particularities of the Romanian urban popular romance, based on the comparative analysis of different interpreted versions of the romance “Pe lângă plopii fără soț..” (see English translation of the entire romance) performed by the artists Maria Bieșu, Mihai Munteanu, Gheorghe Sărac, Traian Uilecan, Maria Răducanu, Alexandru Arșinel. Therefore, we will make an analysis in terms of the musical-poetical content, highlighting the defining elements both of the interpretation and content, as well as revealing the relationship between the vocal part and the orchestral accompaniment.

Cuvinte-cheie
romanţă, lirica urbană, conținut muzical-poetic, interpretare, acompaniament instrumental, strofă, refren, catren,

romance, urban lyrics, musical-poetical content, musical performance, orchestral accompaniment, verse, Chorus, quatrain