Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
490 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-19 18:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
784.4(498):781.68 (1) |
Muzică vocală (286) |
SM ISO690:2012 PINTILIE-ROMANENCO, Cristina. Creația populară ciuleandra în versiunea interpretativă jazzistică a compozitorului Anatol Ștefăneț. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 3(40), pp. 113-122. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 3(40) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 784.4(498):781.68 | ||||||
Pag. 113-122 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În centrul atenției autoarei se află сreația populară „Ciuleandra” din repertoriul Mariei Tănase în viziunea liderului formației etnojazz „Trigon”, Anatol Ștefăneț, care reprezintă un exemplu unic în practica jazzistică contemporană din Republica Moldova. Piesa dată demonstrează o fuziune a tradițiilor instrumentale jazzistice și a elementelor teatrului popular. Influența teatrului popular se manifestă pe tot parcursul lucrării, având la bază un dialog recitativ între două din cele șase soliste. A. Ștefăneț transformă materialul muzical original într-o manieră inovatoare, schimbând fondul melodic și metroritmic al piesei. Componența ansamblului instrumental este mai puțin tradițională, îmbinând armonios cvartetul de coarde de origine clasică cu secția de ritm (percuție și pian) de origine jazzistică puțin alterată prin includerea instrumentului din orchestra populară (acordeon) și soprano saxofon în postură de solist. |
||||||
Cuvinte-cheie folclor, jazz, Anatol Ștefăneț, Maria Tănase, Ciuleandra, teatru, voce, orchestră, folklore, jazz, Anatol Ștefăneț, Maria Tănase, Ciuleandra, theater, voice, orchestră |
||||||
|