Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
434 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-08-22 18:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.647.2]:781.6 (5) |
Muzică (1871) |
SM ISO690:2012 MÂRZAC, Sergiu, BUNEA, Diana. Abordări moderniste și tehnici inovative în creația de profundis pentru acordeon de Sofia Gubaidulina. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 3(40), pp. 46-57. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||||
Numărul 3(40) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||||
|
||||||||
CZU: [780.8:780.647.2]:781.6 | ||||||||
Pag. 46-57 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Articolul este dedicat uneia dintre cele mai importante lucrări academice pentru acordeon din secolul XX – De profundis, semnată de Sofia Gubaidulina, compozitoare, care a marcat în mod esențial muzica academică contemporană. Oprindu-se asupra câtorva repere biografice ale celor mai importante etape din viața și creația compozitoarei, autorul a analizat lucrarea în cauză, remarcabilă pentru abordarea inovativă a compozitoarei, care a reconceptualizat sonoritatea instrumentului, descoperindu-i noi posibilități de exprimare, utilizând tehnici noi de interpretare. Astfel, acordeonul a fost plasat în rândul celor mai interesante și de perspectivă instrumente muzicale în muzica contemporană. În acest sens, un rol esențial l-a avut și renumitul interpret Friedrich Lips, cu care a colaborat compozitoarea. |
||||||||
Cuvinte-cheie Sofia Gubaidulina, De profundis, acordeon, tehnici componistice noi, abordare inovativă, Sofia Gubaidulina, De Profundis, accordion, new composition techniques, innovative approaches |
||||||||
|