Evoluţia valorică a curriculumului în contextul actual al schimbărilor.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
419 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 22:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (480)
Organizarea instruirii (530)
SM ISO690:2012
BRĂGUŢA, Violeta. Evoluţia valorică a curriculumului în contextul actual al schimbărilor.. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 27-32. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470

Evoluţia valorică a curriculumului în contextul actual al schimbărilor.

The value evolution of the curriculum in the current context of changes

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.18
CZU: 37.091

Pag. 27-32

Brăguţa Violeta12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Grădiniţă RIO 2, or. Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2021


Rezumat

Evoluția sa valorică-teleologică, normativă și axiologică superioară reflectă și procesează constructiv realitatea psihologică și socioculturală interactivă, perfectibilă cu efecte concrete, anticipate realist asupra celor care învață, precum și asupra procesului însuşi. Restructurarea modelului de învățare este necesară pentru promovarea educației bazate pe valori, a creativității, a competențelor cognitive, a competențelor volitive și a competențelor de acțiune, a cunoștințelor de bază, a competențelor și abilităților de utilizare directă în profesie. În societate și, evident, în curriculum, procesul privind formarea și dezvoltarea / diversificarea competențelor-cheie, revizuirea curriculară pune un accent mai mare pe dezvoltarea competențelor transversale, a celor privind dezvoltarea durabilă și a competențelor socioemoționale, inclusiv a celor acțional-repercursionale, cum ar fi competența a ști să cauți. Argumentarea necesității reconfigurării procesului actual de învățare este optarea pentru o abordare holistică, transdisciplinară și funcțional-pragmatică a rezultatelor învățării.

Its superior value-teleological, normative and axiological evolution reflects and constructively processes the interactive psychological and sociocultural reality, perfectible with concrete effects, realistically anticipated on the learners, as well as on the process itself. Restructuring the school curriculum (framework plans and curricula) is necessary to promote values-based on education, creativity, cognitive skills, volitional skills and action skills, basic knowledge and knowledge skills and abilities of direct use, in the profession, in society and focus the curriculum on the formation and development / diversification of key competences. The curricular review will place greater emphasis on the development of transversal competences, including digital ones, those on sustainable development and socio-emotional competences. The argument for the need to reconfigure the current learning process is to opt for a holistic, transdisciplinary and functional-pragmatic approach to learning outcomes.

Cuvinte-cheie
evoluție valorică, reformă curriculară, abordare integrată, valori pedagogice, dezvoltarea integrală a personalității, valori-scop, valori –norme, valori –mijloace, competenţe-cheie,

value evolution, curricular reform, integrated approach, pedagogical values, integral personality development, goal-values, norms-values, values-means, key competences