Etica pedagogică şi pedagogia eticii – două entităţi educaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
863 64
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 21:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (946)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932)
SM ISO690:2012
PANIŞ, Aliona. Etica pedagogică şi pedagogia eticii – două entităţi educaţionale. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 3(71), pp. 10-16. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(71) / 2021 / ISSN 1811-5470

Etica pedagogică şi pedagogia eticii – două entităţi educaţionale

Pedagogical ethics and pedagogy of ethics - two educational entities

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.3.02
CZU: 37.015

Pag. 10-16

Paniş Aliona
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2021


Rezumat

În acest articol sunt analizate unele semnificaţii ale eticii pedagogice şi pedagogiei eticii, concepte care sunt în relaţie de complementaritate. Totodată, se evidenţiază roluri şi ipostaze ale cadrului didactic în contextul eficienţei profesionale şi de relaţionare cu cel care învaţă, precum şi unele metode de dezvoltare profesională.

This article analyzes some meanings of pedagogical ethics and pedagogy of ethics, concepts that are in a relationship of complementarity. At the same time, the roles and hypostases of the teacher are highlighted in the context of professional efficiency and relationships with the learner, as well as some methods of professional development.

Cuvinte-cheie
etică, etică aplicată, Etică profesională, etică pedagogică, deontologie, Cod de Etică, profesor eficient, pedagogia eticii,

ethics, applied ethics, professional ethics, pedagogical ethics, deontology, code of ethics, efficient teacher, ethics pedagogy