Rolul audio-vizualului în formarea atitudinilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
420 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 21:40
SM ISO690:2012
RUSSU, Ruslan. Rolul audio-vizualului în formarea atitudinilor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 95-96.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Rolul audio-vizualului în formarea atitudinilor

The role of broadcasting in shaping attitudes


Pag. 95-96

Russu Ruslan
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2021


Rezumat

Persoana care îmbracă haina ascultătorului unui post de radio nu dorește să audă un raport, sau o trecere în revistă a subiectului prezentat de reporter, ci o informare asupra unui aspect care îl interesează, îl afectează sau îl emoționează. Datele adunate de reporter sunt greu de asimilat de ascultători dacă nu sunt expuse într-o anumită formă, stabilită de reporter. Modalitatea de alegere a unghiului de abordare se stabilește de către reporter sau de către redacție, iar în campania electorală prevalează unghiul de abordare stabilit de către formațiunea politică care a comandat și achitat emisiunea respectivă. Reporterul de radio se adresează unui mare număr de oameni vorbind cu fiecare în parte, astfel el trebuie să găsească modul cel mai potrivit de adresare. Atunci cînd reporterul include propriile impresii, el trebuie s-o facă cu scopul de a ajuta ascultătorul să intre în atmosfera reportajului și nu de a schimba opiniile, atitudinile și credințele acestuia. Specificul mesajului audio-vizual derivă dintro sumă de constrîngeri care stau la baza oricărui proces de producție audiovizual. Principiile specificității au la bază următoarele premise: (1) mesajul este perceput în timp real; (2) publicul are o atenție fragilă; (3) mesajul este construit în echipă. Informația audio-vizuală este determinată, la rîndul ei de constrîngerile de timp și de capacitatea redusă de absorbție a publicului.

A radio listener does not wish to hear a report, or an overview of any topic presented by the reporter, but an overview of a particular topic that he is interested in and is affected by to a certain extend. Data gathered by the reporter are hardly assimilated by listeners if they are not exposed in a certain form, specified by the reporter. The methods of choosing the approach is determined by the reporter or editorial board, during electoral campaigns the methods are mainly established by the political party, which commissioned and paid for the show in question. Radio reporter addressed a large number of people talking to each one, so he must find the most appropriate way of reachin to them. When the reporter includes his own impressions while presenting, he must do it in order to help the listener to enter the meaning of the report and not to change opinions, attitudes and beliefs. The broadcasting message pecularities derive from a set of constaints that underline any media production process. The general guidelines are the following: (1) the message is perceived in real time (online); (2) the public attention is fragile; (3) the message is built by a team. Media information as such is determined by time constraints and public’s low capacity of information absorbtion.

Cuvinte-cheie
audio-vizual, atitudine, post de radio, reporter, afectează, emoționează, ascultător, campanie electorală, impresie, opinie, credinţă, atenţie,

broadcasting, attitudes, report, listener, editorial, board, electoral, campaign, radio, change, opinions, beliefs, message, media, process