Articolul precedent |
Articolul urmator |
420 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-20 21:40 |
SM ISO690:2012 RUSSU, Ruslan. Rolul audio-vizualului în formarea atitudinilor. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 95-96. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 95-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Persoana care îmbracă haina ascultătorului unui post de radio nu dorește să audă un raport, sau o trecere în revistă a subiectului prezentat de reporter, ci o informare asupra unui aspect care îl interesează, îl afectează sau îl emoționează. Datele adunate de reporter sunt greu de asimilat de ascultători dacă nu sunt expuse într-o anumită formă, stabilită de reporter. Modalitatea de alegere a unghiului de abordare se stabilește de către reporter sau de către redacție, iar în campania electorală prevalează unghiul de abordare stabilit de către formațiunea politică care a comandat și achitat emisiunea respectivă. Reporterul de radio se adresează unui mare număr de oameni vorbind cu fiecare în parte, astfel el trebuie să găsească modul cel mai potrivit de adresare. Atunci cînd reporterul include propriile impresii, el trebuie s-o facă cu scopul de a ajuta ascultătorul să intre în atmosfera reportajului și nu de a schimba opiniile, atitudinile și credințele acestuia. Specificul mesajului audio-vizual derivă dintro sumă de constrîngeri care stau la baza oricărui proces de producție audiovizual. Principiile specificității au la bază următoarele premise: (1) mesajul este perceput în timp real; (2) publicul are o atenție fragilă; (3) mesajul este construit în echipă. Informația audio-vizuală este determinată, la rîndul ei de constrîngerile de timp și de capacitatea redusă de absorbție a publicului. |
||||||
Cuvinte-cheie audio-vizual, atitudine, post de radio, reporter, afectează, emoționează, ascultător, campanie electorală, impresie, opinie, credinţă, atenţie, broadcasting, attitudes, report, listener, editorial, board, electoral, campaign, radio, change, opinions, beliefs, message, media, process |
||||||
|