Articolul precedent |
Articolul urmator |
355 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-01 23:35 |
SM ISO690:2012 DORFMAN, Livia. Particularităţile relaţiilor reciproce ale elevilor la vîrsta adolescentă. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 56-57. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 56-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adolescenţa este considerată a fi o a doua naştere datorită schimbărilor şi transformărilor multiple prin care trece individul. Fiind una dintre cele mai complexe etape ale dezvoltării, adolescenţa are menirea să pregătească tânărul pentru sarcinile maturităţii. Observaţiile sistematice asupra comportamentului adolescentului în grup au condus la opinia că în această etapă de dezvoltare viaţa socială are o intensitate mai mare, decât în orice altă perioadă a vieţii. Prin identificare cu persoanele de aceeaşi vârstă, adolescentul interiorizează noi tipuri de valori şi dezvoltă judecăţi morale, începe să exploreze lumea pentru a afla în ce fel ea sau el sunt diferiţi faţă de părinţii, semenii lor. Interacţiunea cu adolescenţii de aceeaşi vârstă contribuie în mod semnificativ la formarea imaginii de sine. Relaţiile cu semenii sunt cele care facilitează adolescentului stabilirea şi perfecţionarea relaţiilor interpersonale, deprinderile de comunicare şi trăirea sentimentului de prietenie. Toate acestea, oferă cadrul necesar pentru exprimarea intimităţii, dar şi a diferitelor roluri sociale, oferind adolescentului posibilitatea de a se „oglindi” în ceilalţi pentru a-şi forma propria identitate. |
||||||
Cuvinte-cheie adolescent, seaman, conflict, imagine de sine, prietenie, relaţii interpersonale, teenager, peer, conflict, self-image, friendship, interpesonal relations |
||||||
|