Particularităţile relaţiilor reciproce ale elevilor la vîrsta adolescentă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
355 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-01 23:35
SM ISO690:2012
DORFMAN, Livia. Particularităţile relaţiilor reciproce ale elevilor la vîrsta adolescentă. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 56-57.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Particularităţile relaţiilor reciproce ale elevilor la vîrsta adolescentă

Pecularities of mutual relationships among teen age pupils


Pag. 56-57

Dorfman Livia12
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Centrul Educational Quo Vadis
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2021


Rezumat

Adolescenţa este considerată a fi o a doua naştere datorită schimbărilor şi transformărilor multiple prin care trece individul. Fiind una dintre cele mai complexe etape ale dezvoltării, adolescenţa are menirea să pregătească tânărul pentru sarcinile maturităţii. Observaţiile sistematice asupra comportamentului adolescentului în grup au condus la opinia că în această etapă de dezvoltare viaţa socială are o intensitate mai mare, decât în orice altă perioadă a vieţii. Prin identificare cu persoanele de aceeaşi vârstă, adolescentul interiorizează noi tipuri de valori şi dezvoltă judecăţi morale, începe să exploreze lumea pentru a afla în ce fel ea sau el sunt diferiţi faţă de părinţii, semenii lor. Interacţiunea cu adolescenţii de aceeaşi vârstă contribuie în mod semnificativ la formarea imaginii de sine. Relaţiile cu semenii sunt cele care facilitează adolescentului stabilirea şi perfecţionarea relaţiilor interpersonale, deprinderile de comunicare şi trăirea sentimentului de prietenie. Toate acestea, oferă cadrul necesar pentru exprimarea intimităţii, dar şi a diferitelor roluri sociale, oferind adolescentului posibilitatea de a se „oglindi” în ceilalţi pentru a-şi forma propria identitate.

Teen age is considered to be the second birth due to multiple changes a young man passes through. Being one of the most complexe stage of human being development, teen age main goal is to prepare youngsters for maturity. Regular observations on teenagers’behaviour in groups revealed that social life becomes much more vivid and intensive than in any other stages of human being’s life. By identifying himself to people of the same age, the teenager internalises with new types of moral judgements, values, starts exploaring the world in order to figure out how he or she is different from his parents or peers. Peers’ interaction has a high contribution on self-image defining. Relationships with peers are the ones which help the teenager to facilitate the establishment and improvement of interpersonal relations, comunicaton abilities and exploaring friendship feeling. All in all, they offer the necesarry background for intimity experimentation, but also for different social roles, offering the teenager the posibility to „ mirror himself” in others in order to define his own identity.

Cuvinte-cheie
adolescent, seaman, conflict, imagine de sine, prietenie, relaţii interpersonale,

teenager, peer, conflict, self-image, friendship, interpesonal relations