Dimensiuni conceptuale privind funcţia publică, funcţionarul public şi managementul funcţiei publice şi funcţionarilor publici
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1158 85
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 13:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[005:352+342.98:352](478) (1)
Management (1893)
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (426)
Drept administrativ (1224)
SM ISO690:2012
GARŞTEA, Vladimir. Dimensiuni conceptuale privind funcţia publică, funcţionarul public şi managementul funcţiei publice şi funcţionarilor publici. In: Administrarea Publică, 2009, nr. 2(62), pp. 147-156. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 2(62) / 2009 / ISSN 1813-8489

Dimensiuni conceptuale privind funcţia publică, funcţionarul public şi managementul funcţiei publice şi funcţionarilor publici
CZU: [005:352+342.98:352](478)

Pag. 147-156

Garştea Vladimir
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

The objective of Total Quality Management is to increase the efficiency and effi­ cacy in order to satisfy the clients' interests. The system of Total Quality Management can be introduced as a result of a supe­ rior management decision. In Public Administration, this is a decision that belongs to politicians. The arguments (reasons) that support the idea to implement the Total Qual­ ity Management are based jn the sollowing: costs reducing, income increasing, produc­ tivity growing, linage improving; competitiveness uncreasing, environment impraving; proactive position (a better planning allows the a efforts' concentration in solving the most important problems and reduces the time dedicated to „trutting ant the fire").