Major behavioral risk factors for road traffic injuries
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
364 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 12:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.8:656.1 (5)
Accidente. Riscuri. Hazarduri. Prevenirea accidentelor. Protecţie personală. Siguranţă (125)
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (269)
SM ISO690:2012
COCIU, Svetlana, IONCU, Olga, CAZACU-STRATU, Camelia, CEBANU, Serghei, HAMANN, Cara. Major behavioral risk factors for road traffic injuries. In: One Health and Risk Management, 2021, nr. 2(4), pp. 28-34. ISSN 2587-3458. DOI: https://doi.org/10.38045/ohrm.2021.4.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
One Health and Risk Management
Numărul 2(4) / 2021 / ISSN 2587-3458 /ISSNe 2587-3466

Major behavioral risk factors for road traffic injuries

Factorii comportamentali în producerea traumatismelor rutiere

DOI:https://doi.org/10.38045/ohrm.2021.4.02
CZU: 614.8:656.1

Pag. 28-34

Cociu Svetlana1, Ioncu Olga1, Cazacu-Stratu Camelia1, Cebanu Serghei1, Hamann Cara2
 
1 ”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy,
2 College of Public Health, the University of Iowa
 
 
Disponibil în IBN: 18 octombrie 2021


Rezumat

Introduction. Road traffic injuries are a major public health problem, ranking 8th in the leading causes of death and are forecasted to rank 5th by 2030 worldwide. Children, pedestrians, cyclists and the elderly remain among those most at risk of road traffic injuries. Material and methods. A specialized literature search was conducted within the main international databases, including: PubMed/MEDLINE, Google Scholar, and Research Gate, using a set of inclusion criteria. Data from references were extracted systematically into results tables, including: author/citation, study design, assessments/data, limitations, and key facts. Reported outcomes were compiled in narrative form. Results. Many researchers and scientists both in the country and abroad have studied road injuries. Authors of the studies used different methods and obtained obvious data about road traumas and major risk factors. Among the main causes of unintentional motor vehicle injuries were excessive speed, alcohol consumption while driving, mental disorder, drugs, and unsupervised children. There is an increasing incidence of road injuries among children, and most of the road traffic crashes involving children occur in May-September, between 11.00 and 18.00. The obtained results motivate the need to study this topic in depth, on separate age groups, and to propose specific prevention measures for each actor involved. Conclusions. There are many factors, which contributes to road crashes and related injuries, but those requires multisectoral involvement.

Introducere. Traumele rutiere constituie o problemă majoră de sănătate publică, ocupând locul 8 după principalele cauze de deces și se estimează că vor deține locul 5după cauzele de deces până în 2030. Copiii, pietonii, bicicliștii și vârstnicii rămân printre cei mai expuși riscului de accidente rutiere. Material și metode. A fost efectuată o cercetare specializată a principalelor baze de date internaționale, precum: PubMed/MEDLINE, Google Scholar și Research Gate, urmând criteriile de includere stabilite. Datele și referințele au fost extrase și sistematizate după următoarele criterii: autor, citare, designul studiului, date obținute, limitările. Rezultatele raportate au fost compilate sub formă narativă. Rezultate. Mulți cercetători și oameni de știință, atât din țară, cât și din străinătate, au studiat traumatismele rutiere. Autorii studiilor au folosit diferite metode și au obținut date evidente despre traumele rutiere și factorii de risc major. Printre principalele cauze ale traumelor rutiere au fost subliniate viteza excesivă, consumul de alcool și de droguri în timpul conducerii, supraoboseala, nerespectarea regulilor de circulație. Există o tendință în creștere a traumelor rutiere în rândul copiilor, iar majoritatea accidentelor rutiere cu implicarea lor au loc în lunile mai-septembrie, între orele 11.00 și 18.00. Datele obținute ne motivează să continuăm studiul acestui subiect mai în profunzime, pe grupe de vârstă separat și să întreprindem măsuri de prevenire specifice pentru fiecare actor implicat. Concluzii. Există mulți factori care contribuie la producerea accidentelor rutiere și a traumelor rezultate de pe urma acestora, dar acestea pot fi prevenite cu eforturi multisectoriale comune.

Cuvinte-cheie
motor vehicle injuries, risk factors, car accident, prevention,

traume rutiere, factori de risc, accidente rutiere, prevenire