Etica afacerilor - condiţie a dezvoltării întreprinderii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
402 70
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 14:27
SM ISO690:2012
CODREANU, Igor, COTOROBAI, Radu. Etica afacerilor - condiţie a dezvoltării întreprinderii. In: Spre viitor, Ed. 4, 13 noiembrie 2010, Chişinău. Chişinău: AȘM, 2010, Ediția 4, p. 49.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Spre viitor
Ediția 4, 2010
Conferința "Spre viitor"
4, Chişinău, Moldova, 13 noiembrie 2010

Etica afacerilor - condiţie a dezvoltării întreprinderii


Pag. 49-49

Codreanu Igor1, Cotorobai Radu2
 
1 Liceul Teoretic „Gaudeamus“, Chişinău,
2 Liceul Academiei de Ştiinţe din Moldova
 
Disponibil în IBN: 8 octombrie 2021


Rezumat

Amploarea pe care a luat-o etica în afaceri şi responsabilitatea socială în ultimele decenii demonstrează actualitatea temei date. În ultimii ani, practic în toate universităţile din Europa s-au introdus cursuri de Etică în afaceri, iar în licee se studiază elemente de economie în cadul Educaţiei Civice. Tema este pe larg discutată în societate, este frecventă la ordinea de zi a multor ONG, precum şi în diverse activităţi desfăşurate în comunitate. A crescut foarte mult numărul articolelor publicate în mijloacele media pe subiecte de business ethics. În sursele Internet se pot găsi peste 20.000 de pagini web şi circa 1.200 de cărţi dedicate exclusiv eticii în afaceri. Scopul cercetării este de a investiga unele aspecte ale eticii şi de a determina căile de îmbunătăţire a situaţiei din mediul de afaceri, bazată pe respectarea normelor morale. În baza cercetărilor efectuate am constat, că perfecţionarea relaţiilor în domeniul business-ului în ultimele decenii, a determinat cetăţenii să fie mai activi şi mai responsabili în ceea ce priveşte mediul de afaceri. Firmele comerciale devin tot mai transfrontaliere, mai complexe şi mai dinamice, decât au fost vreodată până acum. De aceea este important ca afacerile să repună în discuţie anumite principii şi valori considerate până de curând a fi de la sine înţelese.

Cuvinte-cheie
afaceri, etică, moralitate, societate, economie