Evaluarea – parte componentă a sistemului de standarde educaționale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
359 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 23:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:35 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
Administrație publică. Conducere administrativă. Armată. Artă militară (2622)
SM ISO690:2012
SÎMBOTEANU, Aurel. Evaluarea – parte componentă a sistemului de standarde educaționale. In: Administrarea Publică, 2021, nr. 3(111), pp. 81-88. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.52327/1813-8489.2021.3(111).08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 3(111) / 2021 / ISSN 1813-8489

Evaluarea – parte componentă a sistemului de standarde educaționale

Evaluation - component part of the system of educational standards

Оценивание - составная часть системы образовательных стандартов

DOI:https://doi.org/10.52327/1813-8489.2021.3(111).08
CZU: 378.126:35

Pag. 81-88

Sîmboteanu Aurel
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2021


Rezumat

In this study is examined a teaching activity that occupies a special place in the process of training staff for the public administration system - evaluation, as a component of the system of educational standards. In this sense, the content and relevance of the policy documents regarding the evaluation of the knowledge and competences of MA students obtained in the study process are analyzed, highlighting the theoretical aspects and professional rigors towards the evaluation activity, but also the methodology of their practical application in the educational process. The test models for the intermediate and final evaluation of an academic course at the Theory and Practice of Public Administration program are presented and argued, emphasizing the three-dimensional model of evaluation: knowledge; application; integration. The issues addressed were debated and supported during the methodical seminar of teachers of the Academy of Public Administration from May 05 - 06, 2021.

În prezentul studiu este examinată o activitate didactică care ocupă un loc deosebit în procesul de pregătire a personalului pentru sistemul administrației publice – evaluarea, ca parte componentă a sistemului de standarde educaționale. În acest sens, sunt analizate conținutul și relevanța documentelor de politici privind domeniul evaluării cunoștințelor și competențelor studenților-masteranzi obținute în procesul de studii, evidențiate aspectele teoretice și rigorile profesionale față de activitatea de evaluare, dar și metodologia aplicării practice a acestora în procesul educațional. Sunt expuse și argumentate modelele de teste pentru evaluarea intermediară și finală a unui curs academic la programul Teoria și Practica Administrației Publice, accent punându-se pe modelul tridimensional al evaluării: de cunoaștere; de aplicare; de integrare. Problemele abordate au fost dezbătute și susținute în cadrul seminarului metodic al cadrelor didactice ale Academiei de Administrare Publică din 05 – 06 mai 2021.

Cuvinte-cheie
Public administration, teaching process, academic evaluation, educational standards, professional skills, three-dimensional model, teaching efficiency,

administraţie publică, proces didactic, evaluare academică, standarde educaționale, competenţe profesionale, model tridimensional, eficiență didactică