Principiul retellizării în constructia comunicării textuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:22
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Principiul retellizării în constructia comunicării textuale. In: Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare, 29 martie 2013, Chişinău. Chişinău: Tipografia Garomont-Studio; Vasiliana '98, 2013, pp. 219-225. ISBN 978-99754442-9-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare 2013
Conferința "Diversitatea lingvisticä si dialogul intercultural în procesul de comunicare"
Chişinău, Moldova, 29 martie 2013

Principiul retellizării în constructia comunicării textuale

The principle of retellization in textual communication


Pag. 219-225

Ghicov Adrian
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2021


Rezumat

Remodernizarea, globalizarea, orientarea antropologicã în educatie, extinderea cadrului de valori propuse umanitãtii prin anularea exploziei multurii, în sensul culturii de masã, fatã de cultura înaltã,- toate acestea specificã actualizarea conceptualizãrii retellizãrii (dispunerii în retea) în aspect teoretico-aplicativ ca modalitate de realizare a unui învãtãmînt constructivist.

Remodernization, globalization, the anthropological orientation in education, the enlargement of the the values framework proposed to humanity by canceling the explosion of culture (thus meaning the mass culure opposite to high culture), - all these specify the update of the retellization conceptualization (the network layout) in theoretical- applied aspect as a way of creating a constructivist education.

Cuvinte-cheie
retellizare, modelare conexionistã, imagine globalã, metodologia textului, pro-text, retea în cadrul analizei textului, nod semantic, realitatea ca text, competenta de limbaj, lectură, potentarea activitãtii spirituale.,

retellization, connectionist modeling, the global image, the text's methodology, pro-text, the network in the analysis of text, the semantic node, reality as text, language competence, reading, potentiation of spiritual activity.