Influence of technology acceptance model (TAM) on customer adoption of e-banking practice in Lagos state
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
359 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 07:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
336.71(669) (1)
Monedă. Sistem monetar. Bănci. Bursa de mărfuri (772)
SM ISO690:2012
LADIPO, Patrick, DIXON-OGBECHI, Bolajoko, ENYINNAYA, Nnenna, AKEKE, Olushola. Influence of technology acceptance model (TAM) on customer adoption of e-banking practice in Lagos state. In: Journal of Social Sciences, 2021, vol. 4, nr. 3, pp. 124-138. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 4, Numărul 3 / 2021 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Influence of technology acceptance model (TAM) on customer adoption of e-banking practice in Lagos state

Influența modelului de acceptare a tehnologiei (TAM) privind adoptarea practică a clientelei de e-banking în statul Lagos

DOI:https://doi.org/10.52326/jss.utm.2021.4(3).13
CZU: 336.71(669)

Pag. 124-138

Ladipo Patrick, Dixon-Ogbechi Bolajoko, Enyinnaya Nnenna, Akeke Olushola
 
University of Lagos, Nigeria
 
 
Disponibil în IBN: 21 septembrie 2021


Rezumat

This study was put together to examine the influence of TAM (Technology Acceptance Model) extension model on customer adoption of e-banking practice in Lagos state. Furthermore, to capture the extended model four (4) elements of innovation characteristics namely innovation relative advantage, innovation complexity, innovation compatibility and innovation information were added into original TAM model to determine their relationship with customer adoption. The study utilized descriptive research design and collected data through cross-sectional survey method. Validated questionnaires of four hundred copies were given to the needed respondents and the data collected were analyzed using both descriptive and inferential statistical tools. Results revealed a substantial relationship between the dimensions of TAM extension model and customer adoption. The study recommends that an innovation will do very well if the innovation is made to capture all the variables investigated in this study to ensure rapid diffusion/adoption of the innovation for the whole process to be successful.

Acest studiu a fost realizat pentru a examina influența modelului de extensie TAM (Modelul de acceptare a tehnologiei) asupra adoptării de către clienți a practicii de e-banking în statul Lagos. În plus, pentru a surprinde modelul extins, au fost adăugate patru (4) elemente ale caracteristicilor inovației, respectiv : avantajul relativ al inovației, complexitatea inovației, compatibilitatea inovației și informațiile despre inovație în modelul original TAM pentru a determina relația lor cu adoptarea clienților. Studiul a utilizat un proiect de cercetare descriptivă și a colectat date prin metoda de cercetare transversală. Chestionarele validate de patru sute de exemplare au fost date respondenților necesari, iar datele colectate au fost analizate folosind atât instrumente statistice descriptive, cât și inferențiale. Rezultatele au relevat o relație substanțială între dimensiunile modelului de extensie TAM și adoptarea clienților. Studiul recomandă: pentru ca o inovație să funcționeze foarte bine, aceasta trebuie concepută prin a surprinde toate variabilele. De asemenea, este necesar de a asigura difuzarea / adoptarea rapidă a inovației pentru ca întregul proces să aibă succes.

Cuvinte-cheie
innovation relative advantage, innovation complexity, innovation compatibility, innovation information, customer adoption,

avantaj relativ al inovației, complexitatea inovației, compatibilitatea inovației, informații despre inovație, adaptarea clienților