Relaţia performanţă şcolară-gândire-inteligenţă-învăţare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
843 201
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 21:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (696)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
GHEORGHIŢĂ, Margareta. Relaţia performanţă şcolară-gândire-inteligenţă-învăţare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 2(48), pp. 74-79. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p74-79
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(48) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Relaţia performanţă şcolară-gândire-inteligenţă-învăţare

The relationship between school performance-thinking-intelligence-learning

DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p74-79
CZU: 37.015.3

Pag. 74-79

Gheorghiţă Margareta12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Şcoala Gimnazială nr. 3, Slatina
 
Disponibil în IBN: 17 septembrie 2021


Rezumat

Investigarea performanţei şcolare nu poate fi realizată decât raportând-o la diferite mecanisme psihice, precum gândirea, inteligenţa, învăţarea şcolară. În obţinerea performanţei şcolare, un rol important îl are identificarea de către profesor a structurilor cognitive ale gândirii elevilor în activitatea de cunoaştere. Pentru eficientizarea stilului managerial la nivelul clasei, profesorul analizează factorii de care depind structurile cognitive ale elevilor. Este evident că memoria şi inteligenţa influenţează reuşita şcolară, performanţa. Studiul învăţării compară modificările performanţei cu cele ale mediului înconjurător, pentru stabilirea factorilor propice sau neprielnici.

The investigation of school performance can only be done by relating it to different psychic mechanisms, such as thinking, intelligence, school learning. In obtaining school performance, an important role is played by the teacher's identification of the cognitive structures of students' thinking in the knowledge activity. In order to make the managerial style more efficient at the class level, the teacher analyzes the factors on which the students' cognitive structures depend. It is obvious that memory and intelligence influence school success, performance. The study of learning compares changes in performance with those of the environment to establish favorable or unfavorable factors.

Cuvinte-cheie
performanţă şcolară, gândire, inteligenţă, învăţare şcolară, motivaţie, mecanism psihic, structuri cognitiv-operaţionale,

school performance, thinking, intelligence, school learning, motivation, mental mechanism, cognitive-operational structures