Motivația frecventării lecțiilor de educație fizică de către elevii de 14-15 ani
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
665 49
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 18:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:373.037.1-053.2 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
DELIPOVICI, Irina. Motivația frecventării lecțiilor de educație fizică de către elevii de 14-15 ani. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2020, nr. 36(2), pp. 189-196. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 36(2) / 2020 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Motivația frecventării lecțiilor de educație fizică de către elevii de 14-15 ani

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.12
CZU: 37.015.3:373.037.1-053.2

Pag. 189-196

Delipovici Irina
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 septembrie 2021


Rezumat

Nivelul pregătirii motrice al elevilor nu este un indice stabil în timp. El degradează dacă activitatea fizică a individului se reduce ori dacă practicarea exercițiilor fizice nu poartă un caracter sistematic. Acest proces are loc, de exemplu, la început de an școlar la elevii care, pe parcursul vacanței, nu au mai făcut sport. Din acest considerent, una dintre sarcinile educației fizice școlare constă în instruirea-educarea elevilor și formarea motivației stabile pentru practicare a exercițiilor fizice pe parcursul întregului an, formarea deprinderilor și abilităților de organizare a activității fizice de sine stătător, din considerentul că, în timp, motivația pentru practicarea exercițiilor fizice scade. Însă motivația este în strânsă legătură cu satisfacția pe care o au elevii în raport cu lecțiile de educație fizică. S-a stabilit că sentimentul de satisfacție în urma lecțiilor de educație fizică îl încearcă 60% dintre elevii din clasele primare, pe când în clasele gimnaziale doar 30%. Gradul de satisfacție în urma lecțiilor de educație fizică este o componentă importantă a atitudinii copiilor față de această disciplină. Activitatea fizică motivată este una dintre cele mai importante caracteristici ale culturii fizice moderne.

Cuvinte-cheie
motivaţie, satisfacţie, lecții de educație fizică, exerciţii fizice, adolescenţi, profesori de educație fizică