Education and socio-cultural context in the spread of Covid-19 virus
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
492 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 09:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.53 (12)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3903)
SM ISO690:2012
MARINESCU, Gabriela, STOICA, Cristina-Maria. Educația și contextul socio-cultural în răspândirea virusului Covid-19. In: EcoSoEn, 2021, nr. 1-2, pp. 184-207. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2021 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Education and socio-cultural context in the spread of Covid-19 virus

Educația și contextul socio-cultural în răspândirea virusului Covid-19

CZU: 37.014.53

Pag. 184-207

Marinescu Gabriela1, Stoica Cristina-Maria2
 
1 Universitatea de Medicină şi Farmacie „Gr.T. Popa“, Iaşi,
2 Universitatea „Petre Andrei”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2021


Rezumat

The paper aims to emphasize the importance of human behavior in the spread of the COVID-19 virus in general. The objective of the paper is to demonstrate the hypothesis that individual behavior, decisive in the spread of the virus, is strongly influenced by education and socio-cultural context. People behave very differently and during a crisis, pandemics, epidemics. They make more emotional than rational decisions, influenced by their education, but also by values, principles, beliefs, customs, needs, priorities, and trust in authorities. Education and the socio-cultural context are determinants of the behavior of individuals. Ignoring them diminishes the outcome of institutional interventions during a crisis. The research is based on international statistical sources and aims to demonstrate the impact of education and socio-cultural context in the spread of the COVID-19 virus. The research results confirm the initial hypothesis, being validated by other international studies according to which behavior is crucial to control the spread of COVID-19 ”(Anderson et al. 2020; Lunn et al. 2020).

Scopul lucrării este acela de a sublinia importanța comportamentului uman în răspândirea bolilor, în general, a virusului COVID-19, în special. Obiectivul lucrării îl reprezintă demonstrarea ipotezei potrivit căreia, comportamentul, decisiv în răspândirea virusului, este puternic influențat de educație și context socio-cultural. Oamenii se comportă în moduri foarte diferite și în timpul unei crize, pandemii, epidemii. Aceștia adoptă decizii mai mult emoționale decât raționale, influențate de educație, dar și de valori, principii, convingeri, cutume, nevoi, priorități, încredere în autorități. Educația și contextul socio-cultural sunt determinanți ai comportamentului indivizilor. Ignorarea acestora diminuează rezultatul intervențiilor instituționale pe durata unei crize. Cercetarea se bazează pe surse statistice internaționale și are drept obiectiv demonstrarea impactului educației și a contextului socio-cultural în răspândirea virusului COVID-19. Rezultatele cercetării confirmă ipoteza inițială, (fiind validate de alte studii internaționale) potrivit căreia comportamentul uman este crucial pentru a controla răspândirea COVID-19” (Anderson și colab. 2020; Lunn și colab. 2020).

Cuvinte-cheie
education, socio-cultural context, virus,

educaţie, context socio-cultural, virus