"Dance rhymes" as a pedagogical method for fostering body skills and knowledge of cultural tradition in early childhood dance education in ISRAEL
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
228 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-19 11:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:792.8 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3925)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
ZIHRONIE, Sari-Katz. "Dance rhymes" as a pedagogical method for fostering body skills and knowledge of cultural tradition in early childhood dance education in ISRAEL. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 1, pp. 171-176. ISBN 978-9975-71-790-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 1, 2016
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
1, Chişinău, Moldova, 12 martie 2016

"Dance rhymes" as a pedagogical method for fostering body skills and knowledge of cultural tradition in early childhood dance education in ISRAEL

CZU: 37.016:792.8

Pag. 171-176

Zihronie Sari-Katz
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2021


Rezumat

Teaching dance in early childhood education in the National-Religious community is a relatively new phenomenon in Israeli society. This article describes one teaching practice "Dance Rhymes". The research is based on ethnographic observation of dance classes in schools. Through analysis of the rhyming method, this article illustrates how traditional dance teachers have formed a unique method of "dance rhyming" that is used to foster body skills and bridge the divide between Jewish tradition and dance.

Cuvinte-cheie
Dance education, early-childhood, tradition, rhyming, rhythm, pedagogical practice