Articolul precedent |
Articolul urmator |
475 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-10 16:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81'243 (28) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
SM ISO690:2012 PANCO, Corina. Eficientizarea învăţării de a comunica într-o limbă străină prin utilizarea “reprezentărilor”. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 1, 12 martie 2016, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2016, Ediția 1, pp. 122-124. ISBN 978-9975-71-790-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 1, 2016 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 1, Chişinău, Moldova, 12 martie 2016 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:81'243 | ||||||
Pag. 122-124 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Communication-the messaging source transmission always bi or multilateral when we are looking for the “Who?”,”What?”,”When?”and “How?” answers. It can be adapted to the received information from the send-received source of the message balancing the system of communication. Communication has six functions: Referential; Expressive; Co native; Fatigue; Met lingual; and Poetic. These forms of expression can be very sophisticated without Representations. Representationsare considerate to be the elements of “thinking”, ”memory” and of” logic semantic construction” norms; which are supported by man’s activity, needs, interests and preoccupations. They can be classified as: Visual, Auditory, Kinesthetic, Individual, Static and of Transformation because Representation presents the process of thinking and memorizing by studying the text with images that provides a better understanding avoiding the assumption of reality’ perception. |
||||||
Cuvinte-cheie visual, auditory, Kinesthetic, individual, Static and Transformation Representations |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-137863</doi_batch_id> <timestamp>1713999089</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2016</year> </publication_date> <isbn>978-9975-71-790-8</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Eficientizarea învăţării de a comunica într-o limbă străină prin utilizarea “reprezentărilor”</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Corina</given_name> <surname>Panco</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2016</year> </publication_date> <pages> <first_page>122</first_page> <last_page>124</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>