Arborele cauzal al didactogeniei. Ramificația SER
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
584 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-28 19:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.32+37.091 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Arborele cauzal al didactogeniei. Ramificația SER. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2021, nr. 2(61), pp. 141-149. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.21.2-61.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(61) / 2021 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Arborele cauzal al didactogeniei. Ramificația SER

The causal tree of didactogeny. Branch RES

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.21.2-61.14
CZU: 37.015.32+37.091

Pag. 141-149

Şleahtiţchi Mihail
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2021


Rezumat

By the way it is presented, the repulsive educational style brings undeniable damage to the teaching-learning process, strongly affecting the whole construction of this process, but especially the segment that covers the relationship between teacher and students. Having the ability to impose itself differently - as something reminiscent of an authoritarian or nomothetic behavioral line, distant or impulsive, ultra-reactive or strict, oscillating or detached –, the given educational style contradicts the rights and duties of the teaching profession. As a result, the school environment is crumbling, ceasing to provide an appropriate environment for multilateral and harmonious development of the student or an area in which the professional competence of the teacher enters into a relationship of complementarity with the development peculiarities of the student. Moreover, through the conflicting energies it obviously contributes to the establishment of didactogeny. Or, as it has been mentioned more than once in various specialty sources, if the educational style does not resonate with the rights and duties of the teacher profession, didactogeny is predetermined to become a reality, a state of affairs that must be associated with major mistakes from the area of the teaching-learning process or, in other words, with the greatest deviations from what the professional deontology of the teaching personnel means.

Prin felul în care se prezintă, stilul educațional respingător aduce prejudicii incontestabile procesului de predare-învățare, puternic afectând întreaga construcție a acestui proces, dar mai ales segmentul care acoperă relația dintre cadrul didactic și elevi. Având capacitatea de a se impune în mod diferit – ca ceva ce amintește de o linie comportamentală autoritară sau nomotetică, distantă sau impulsivă, ultra-reactivă sau strictă, oscilantă sau detașată –, stilul educațional respectiv vine în contrasens cu drepturile și îndatoririle pe care le incumbă profesiunea de cadru didactic. În consecință, mediul școlar se surpă, încetând să mai înfățișeze o ambianță adecvată pentru dezvoltarea multilaterală și armonioasă a elevului sau un spațiu în care competența profesională a cadrului didactic intră într-o relație de complementaritate cu particularitățile de dezvoltare ale elevului. Mai mult, prin energiile conflictuale pe care le emană el contribuie, în mod evident, la instaurarea didactogeniei. Or, după cum s-a menționat nu o singură dată în varii surse de specialitate, în cazul în care stilul educațional nu rezonează cu drepturile și îndatoririle pe care le incumbă profesia de pedagog, didactogeniei îi este predeterminat să devină o realitate, o stare de fapt care trebuie asociată cu marile greșeli din zona procesului de predare-învățare sau, altfel spus, cu marile abateri de la ceea ce semnifică deontologia profesională a cadrului didactic

Cuvinte-cheie
didactogeny, teacher, repulsive educational style,

didactogenie, cadru didactic, stil educațional respingător