Strategia valorificării competenţelor muzicale: aspecte metodologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
270 20
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-20 01:41
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Strategia valorificării competenţelor muzicale: aspecte metodologice. In: Educaţia artistică: realizările trecutului şi provocările prezentului.: Conferinţa ştiinţifică internaţională dedicată aniversării a 75 ani de învăţământ artistic din Republica Moldova, 25-26 noiembrie 2015, Chişinău. Chişinău: „Grafema Libris” SRL, 2015, p. 15. ISBN 978-9975-52-196-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia artistică: realizările trecutului şi provocările prezentului. 2015
Conferința "Educaţia artistică: realizările trecutului şi provocările prezentului"
Chişinău, Moldova, 25-26 noiembrie 2015

Strategia valorificării competenţelor muzicale: aspecte metodologice

Modern strategies for music competencies development: metodological aspects


Pag. 15-15

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 16 august 2021


Rezumat

Articolul, conceput sub aspectul ştiinţific-teoretic şi practic-aplicativ, abordează problema strategiilor de formare a competenţelor muzicale. În această cercetare, strategiile didactice sunt concretizate prin strategii specifice, elaborate în raport cu specificul disciplinei educaţia muzicală. Studiul nostru se concentrează pe analiza şi delimitarea strategiilor specifice disciplinei educaţia muzicală, prin care propunem un traseu teoretic, cu modalităţi practice de formare a competenţei de aplicare contextualizată a cunoştinţelor muzicale la elevi, în activităţile muzical-didactice la lecţie. Strategiile specifice educaţiei muzicale se manifestă prin următoarele aspecte: (a) ştiinţific (strategiile specifice muzicii sunt parte componentă a ştiinţelor educaţiei); (b) descriptiv (strategiile reprezintă un algoritm al procesului educaţional, incluzând ansamblu de obiective, conţinuturi, metode şi mijloace specifice muzicii); (c) acţional (realizarea procesului tehnologic propriu-zis, funcţionarea tuturor mijloacelor: instrumentale, metodologice, pedagogice; (d) emoţional-afectiv (influența muzicii asupra elevului). În opinia noastră, cei mai buni profesori sunt acei, care sunt capabili să combine metodele şi tehnicile de predare-învăţare-evaluare în toate modurile posibile, pentru atingerea scopului propus. Strategiile specifice educaţiei muzicale nu sunt proiectate ca o structură fixă, ci ca una dinamică, adaptabilă la conţinuturile specifice de predare-învăţare. Ca rezultat al contopirii strategiei de predare şi strategiei de învăţare strategia de formare a cunoștințelor se constituie la intersecţia strategiilor celor doi parteneri ai procesului de instruire, profesorul şi elevul. Activitățile specifice procesului de formare a cunoștințelor muzicale pot fi identificate din perspectiva celor doi actori ai educației, profesorul și elevul. Din acest punct de vedere este oportun să vorbim despre strategii specifice de formare a cunoştinţelor muzicale la elevi. Din perspectiva profesorului, procesul de predare este activitatea specifică realizată în cadrul procesului de învățământ, iar din perspectiva elevului, activitate specifică, înțeleasă în sens psihologic, este activitatea de învățare ca efect imediat și de perspectivă a predării. Strategiile de formare a cunoștințelor muzicale pot fi clasificate după criterii specifici propuse în articol.

Cuvinte-cheie
strategii didactice, strategii specifice educaţiei muzicale, proces de predare, cunoştinţe muzicale, educaţia muzicală,

teaching strategies, specific musical education strategies, teaching, musical knowledge, musical education