Metodologia proiectării și organizării activităților extra curriculare în învățământ artistic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
287 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-03 16:36
SM ISO690:2012
ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Metodologia proiectării și organizării activităților extra curriculare în învățământ artistic. In: Educaţia artistică: realizările trecutului şi provocările prezentului.: Conferinţa ştiinţifică internaţională dedicată aniversării a 75 ani de învăţământ artistic din Republica Moldova, 25-26 noiembrie 2015, Chişinău. Chişinău: „Grafema Libris” SRL, 2015, p. 12. ISBN 978-9975-52-196-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia artistică: realizările trecutului şi provocările prezentului. 2015
Conferința "Educaţia artistică: realizările trecutului şi provocările prezentului"
Chişinău, Moldova, 25-26 noiembrie 2015

Metodologia proiectării și organizării activităților extra curriculare în învățământ artistic

Methodology of design and organization of extracurricular activities in arts education


Pag. 12-12

Arbuz-Spatari Olimpiada
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 august 2021


Rezumat

Problema propusă spre cercetare este actuală și necesară pentru învățământul artistic, în special pentru metodologia instruirii artistice în domeniul artelor plastice. În această cercetare, investigațiile teoretice și practice sunt preconizate prin modelizarea teoretică generală a metodologiei de educație artistico-plastică în instituțiile de artă și prin elaborarea de modele metodologice particulare, aferente unor specialități artistico-plastice. Pentru ridicarea nivelului de predare a artelor plastice în învățământul artistic din republică în scopul dezvoltării competenților creative la elevi; posibilitatea perfecționării cadrelor didactice. Scopul cercetării: - Conceptualizarea Metodologia educației artistico-plastice a elevilor/studenților din instituțiile de învățământ artistic; - Elaborarea curriculumului educațional la arta plastică pentru școlile de arte plastice; - Promovarea și proiectarea activităților extra curriculare în cadrul Metodologiei educației artisticoplastice a elevilor/studenților în învățământ artistic; - Realizarea activităților extra curriculare în învățământ artistic. Probleme: Insuficiența strategiei curriculare, conceptului curricular, curriculumului modernizat, ghidului de implementare a curriculumului modernizat, programelor analitice, metodologiilor, ghidurilor metodologice pe discipline, prezentări în format electronic a materialului metodic și materialului vizual pe discipline. Necesitatea perfecționării cadrelor didactice conform noilor cerințe în societate europeană și noi direcții de implementare a învățământului artistic . Organizarea activităților extra curriculare în scopul promovării artei contemporane, artei tradiționale, artei naționale. Rezultate preconizate: - implementarea strategiei curriculare pentru eficientizarea metodologiei educației artistico-plastice; - implementarea curriculumului modernizat; - implementarea programelor analitice; - implementarea ghidurilor metodice, lucrărilor metodice, suporturilor metodice în format electronic; - implementarea strategiei, metodologiei în scopul perfecționării eficiente a cadrelor didactice conform noilor cerințe în societate europeană; - implementarea curriculumului pentru perfecționarea cadrelor didactice din învățământul artistic; - implementarea rețelei în scopul medierii rezultatelor, transferuri de cunoștințe, distribuirea informației (site, platformă educațională).

Cuvinte-cheie
metodologie, activități extra curriculare, învăţământ artistic,

methodology, Extracurricular activities, artistic education