Articolul precedent |
Articolul urmator |
249 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-27 17:37 |
SM ISO690:2012 AWADA, Saleh. Labor market – the issue of education gregorian experience. In: Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE, 15-16 septembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, pp. 72-73. ISBN 978-9975-50-215-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE 2018 | |||||
Conferința "Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE" Bălți, Moldova, 15-16 septembrie 2017 | |||||
|
|||||
Pag. 72-73 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
General education programs tend to orient their graduates towards further education and so they more likely to continue studying, with lower participation in the labor market, and particularly in the younger age groups. In contrast, VET (Vocational Education Training) graduates are more likely to participate in the labor market (whether employed or unemployed) [1]. Some countries make a sharp distinction between the role of the public sector as education financier and that of the private sector as education provider. |
|||||
Cuvinte-cheie public sector, Private Schools, industrialized countries, Formal Qualification, developed countries |
|||||
|