Labor market – the issue of education gregorian experience
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
249 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-27 17:37
SM ISO690:2012
AWADA, Saleh. Labor market – the issue of education gregorian experience. In: Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE, 15-16 septembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, pp. 72-73. ISBN 978-9975-50-215-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE 2018
Conferința "Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE"
Bălți, Moldova, 15-16 septembrie 2017

Labor market – the issue of education gregorian experience


Pag. 72-73

Awada Saleh
 
Free International University of Moldova
 
Disponibil în IBN: 31 iulie 2021


Rezumat

General education programs tend to orient their graduates towards further education and so they more likely to continue studying, with lower participation in the labor market, and particularly in the younger age groups. In contrast, VET (Vocational Education Training) graduates are more likely to participate in the labor market (whether employed or unemployed) [1]. Some countries make a sharp distinction between the role of the public sector as education financier and that of the private sector as education provider.

Cuvinte-cheie
public sector, Private Schools, industrialized countries, Formal Qualification, developed countries