Beneficiile de pe urma operelor de artă plastică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
245 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-03 21:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.784 (1)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1292)
SM ISO690:2012
RUSU, Eugeniu. Beneficiile de pe urma operelor de artă plastică. In: Intellectus, 2021, nr. 1-2, pp. 40-44. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 1-2 / 2021 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Beneficiile de pe urma operelor de artă plastică

Benefits from Works of Fine Art

CZU: 347.784

Pag. 40-44

Rusu Eugeniu
 
Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI)
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2021


Rezumat

Autorul operei de artă plastică, ca și oricare titular al drepturilor de autor și conexe, are dreptul la remunerație pentru fiecare caz şi mod de valorificare a creației sale. Acesta poate să-și gestioneze drepturile în mod individual, precum și prin intermediul organizației de gestiune colectivă. Persoanele care valorifică operele de artă plastică, fie că vorbim despre comunicarea publică, demonstrarea publică, retransmisia prin cablu, fie că este vorba despre remunerația compensatorie pentru reproducerea reprografică sau dreptul de suită, trebuie să-și onoreze obligația legală de a plăti remunerația cuvenită autorilor, conștientizând valoarea acesteia pentru autor

The author of the work of fine art, as well as any holder of copyright and related rights, has the right to remuneration for each case and way of use of his creation. He can manage his rights individually as well as through the collective management organization. Persons who use works of fine art, whether we are talking about public communication, public demonstration, cable retransmission, or compensatory remuneration for reprographic reproduction or the right of resale, must honor their legal obligation to pay the remuneration due to the authors , realizing its value for the author.

Cuvinte-cheie
autor opere de artă plastică remunerație valorificare organizație de gestiune colectivă suită copie privată comunicare publică,

author works of fine art remuneration use collective management organization resale private copy public communication