Articolul precedent |
Articolul urmator |
259 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-30 16:03 |
SM ISO690:2012 TROFIMOV, Victoria. Valorile europene ale educaţiei şi multiculturalismului în suportul dezvoltării durabile. Contextul Republicii Moldova. In: Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE, 15-16 septembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, pp. 231-234. ISBN 978-9975-50-215-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE 2018 | |||||
Conferința "Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE" Bălți, Moldova, 15-16 septembrie 2017 | |||||
|
|||||
Pag. 231-234 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Building a welfare state - based on modern values, rationally structured sustainable economy, well-formed labor force, decent income and decent life for all members of society and last but not least with harmonious relations with external partners - is undoubtedly an imperative for any country, including the Republic of Moldova. At the same time, an essential component of sustainable development is its social dimension, and so human is the key factor in promoting the values of a new, prosperous and sustainable economy. In the context of the European way of development of the Republic of Moldova, the values of education, multiculturalism, good professional training gain special valences in any field of economic and social life. In this article, our aim is to evaluate the strengths and the weaknesses faced by the Republic of Moldova in order of its harmonious integration into the realities of a multicultural Europe. |
|||||
Cuvinte-cheie sustainable development, European values, human capital, education, multiculturalism, European integration |
|||||
|